Česmad Bohemia nemá informace o žádné české firmě, jejíž řidiči by ještě zůstávali v kolonách mezi Británií a Francií, řekl mluvčí sdružení dopravců Martin Felix. Firmy, se kterými je Česmad v kontaktu, mají kamiony už alespoň v Německu. Řidiči kvůli dvoudennímu uzavření průjezdu mezi dvěma státy na začátku tohoto týdne strávili podle něj v koloně i sedm dní, a to ve špatných hygienických podmínkách.
Čeští řidiči už podle sdružení dopravců v kolonách mezi Francií a Británií nejsou
Francie v noci na pondělí uzavřela hranici. Reagovala tím na novou, výrazně nakažlivější mutaci koronaviru zjištěnou v Británii. V úterý dala Paříž souhlas, aby se hranice otevřely pro lidi s negativním testem na koronavirus, což ale provoz značně zpomalilo. Dopravu provázely komplikace i o víkendu, v noci na neděli a v neděli ráno nejezdily přes průliv trajekty kvůli nepřízni počasí.
Někteří čeští dopravci podle Felixe mohli ještě v kolonách zůstat, nemá však o nich zprávy. Vánoční zdržení bylo z francouzské strany bezprecedentní, řekl. „Řidiči dálkové dopravy mohli vždycky tranzitovat bez testů, natož aby jim to zavřeli na dva dny,“ poukázal.
Doprava do Británie se podle Česmadu prodraží
Řidiči kamionů koronavirus neroznášejí, podotkl Felix s tím, že na zhruba 10 tisíc otestovaných připadá kolem 25 pozitivních případů. Řidiči jsou totiž podle něj izolováni v korbách automobilů.
Do budoucna se podle něj snad nebude opakovat uzavření na 50 hodin, ale nové administrativní povinnosti se začátkem roku a odchodem Británie z Evropské unie nejspíš kolony znovu vytvoří.
„Bude potřeba počítat s tím, že to dopravu do Anglie zásadně prodraží,“ uzavřel. Dopravci podle něj musí platit diety řidičů a propálenou naftu v kolonách. Kamiony v době, kdy stojí ve frontách, nevydělávají. Dopravní firmy tak podle Felixe můžou přijít i o miliony korun.