TÉMA

Zahradní Město

Praha získala územní rozhodnutí pro drážní promenádu. Povede mezi Vršovicemi a Zahradním Městem

Pražský magistrát má územní rozhodnutí pro vytvoření promenády s parkem, což plánuje vybudovat místo zrušené železniční trati mezi Vršovicemi a Zahradním Městem. Na Facebooku o tom informoval náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti). Původní trať přes Strašnice zanikla koncem roku 2020 po vybudování nového koridoru se zastávkami Eden a Zahradní Město.
4. 5. 2023|

Praha má novou železniční zastávku Zahradní Město. V budoucnu by měla trať vést i na letiště

Cestující po pražské železnici mohou od pátku využívat novou stanici Praha - Zahradní Město, která je součástí nového přestupního terminálu. Na pražském hlavním nádraží se pak nově prodlouženým podchodem dostanou z centra města až na Žižkov. Obě stavby v pátek slavnostně otevřela Správa železnic. Na hlavním nádraží pokračuje také rekonstrukce historické Fantovy budovy.
24. 9. 2021|

Tramvaje pojedou do Holyně, Libuše i za hranice Prahy. Po letech se začne pražská kolejová síť prodlužovat

Pražská tramvajová síť se loni po devíti letech rozrostla o novou trať. Předtím se tak stalo v roce 2011, kdy tramvaje začaly jezdit po trati k podbabské železniční zastávce. V roce 2020 přišlo podstatně skromnější rozšíření v podobě obnovy 200 metrů tratě v ulici Na Pankráci. Je to ale startovní výstřel. Na spadnutí je stavba tří nových tratí a dopravní podnik se chystá i na další.
17. 1. 2021Aktualizováno17. 1. 2021|

Po vršovické promenádě se návštěvníci projdou v roce 2024, plánuje Praha

Pražský magistrát dokončil studii promenády s parkem plánované místo železniční trati mezi Vršovicemi a Zahradním Městem. Samotná stavba by mohla začít v roce 2022 a skončit o dva roky později. Architekt a hlavní koordinátor studie Tomáš Cach uvedl, že cestu budou tvořit dva pásy, jeden pro cyklisty a bruslaře a druhý pro pěší. Mezi nimi bude necelý metr zeleně, tartanu nebo původních kolejí. Zachovány budou i další železniční prvky. Podél promenády zůstane historický kamenný podchod z 19. století, nýtovaný most z roku 1918 nebo lávka nadchodu u zastávky Praha – Strašnice z třicátých let 20. století. Realizace stavby by měla stát 200 až 300 milionů korun.
27. 11. 2020|

Nástupiště nového nádraží již stojí, ale stavba tratě z Vršovic do Hostivaře potrvá ještě rok

Byť již ve štěrku leží část kolejí a nad nimi se tyčí nástupiště budoucích nádraží, potrvá ještě déle než rok, než začnou jezdit vlaky po nové trati z pražských Vršovic do Hostivaře. Na čtyřkolejné trati, která povede po jiné trase než současná trať přes Strašnice, budou vlaky nově zastavovat na Edenu a Zahradním Městě, naopak nynější strašnická zastávka zanikne.
25. 8. 2020|

Praha 10 se chystá ve dvou etapách zavést parkovací zóny

Praha 10 chce zavést zóny placeného parkování na celém svém území. Rozhodlo o tom zastupitelstvo městské části. Odsouhlasit změnu ještě bude muset pražský magistrát. České televizi to řekl mluvčí Prahy 10 David Polák. Jako první by se zóny měly objevit v polovině příštího roku ve Vršovicích, Strašnicích a Malešicích.
24. 6. 2019|
Načítání...