TÉMA

SŽDC

Čtyři lidé v brněnské kauze Stoka II se dohodli se žalobcem

Čtyři obžalovaní v kauze Stoka II uzavřeli s žalobcem dohodu o vině a trestu, Městský soud v Brně se jimi bude zabývat zvlášť, rozhodl ve čtvrtek. Žalobce je viní ze zjednání výhody při zadání veřejné zakázky či účastenství ve formě pomoci nebo z přijetí úplatku, podle něj ovlivnili desítky menších zakázek u brněnské Správy železnic (dříve SŽDC) či Fakultní nemocnice Brno. V obžalobě jim navrhl podmíněné a peněžité tresty. Obžalovaných bylo celkem devět lidí a jedna firma.
21. 11. 2024Aktualizováno21. 11. 2024|

Řada seřaďovacích nádraží se zruší. To v České Třebové se ale možná podaří zachránit

Správa železnic nechala vypracovat materiál, který navrhuje zrušení až jedenácti seřaďovacích nádraží po celé zemi. Jsou prý zastaralá a nepotřebná. Na seznamu jsou stanice v Sokolově, pražské Libni, Ostravě nebo Hradci Králové. Je mezi nimi i nádraží v České Třebové, které chce zachránit Pardubický kraj.
18. 12. 2021|

Kvůli skončení pronájmu pražského nádraží firma Grandi Stazioni nic nedostane. Soud zamítl odvolání

Správa železnic a České dráhy nemusí platit 1,25 miliardy korun italské Grandi Stazioni za neprodloužení pronájmu pražského hlavního nádraží. Městský soud v Praze ve středu potvrdil prvoinstanční rozhodnutí a zamítl odvolání italské firmy. Proti rozhodnutí je možné už jen podání dovolání k Nejvyššímu soudu.
29. 4. 2020|

Kauza Grandi Stazioni nekončí. Soud musí znovu projednat žalobu na SŽDC

Obvodní soud pro Prahu 1 bude muset znovu projednat část žaloby společnosti Grandi Stazioni na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC), v níž italská firma žádala náhradu investic do rekonstrukce hlavního nádraží v Praze. Jde o 176 milionů korun. V úterý o tom rozhodl odvolací Městský soud v Praze. Ten zrušil část rozhodnutí soudu prvního stupně, kterým byla žaloba zamítnuta.
3. 12. 2019|

Zavřeno. Na desítkách železničních stanic už si cestující jízdenku nekoupí

Na desítkách železničních stanic v České republice se na začátku prosince zavřely osobní pokladny. Nemá je kdo provozovat. Pro Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) jsou ztrátové. Většinou se jedná o menší, méně frekventovaná nádraží. Cestující tak musí jízdenky nakupovat buď prostřednictvím internetu, nebo u průvodčích přímo ve vlacích.
2. 12. 2019|

Do Jaroměře se sice vrátily vlaky, utrpení cestujících ale nekončí. Náhradní autobusy pojedou až do Police

Do Jaroměře opět jezdí vlaky. Rekonstrukce nádraží ale zdaleka není u konce a stanice ani není průjezdná. Zatím tedy jezdí vlaky pouze směrem do Hradce Králové, zatímco na tratích do Liberce i Trutnova trvá výluka. Dálkoví cestující tedy musí nadále přestupovat do autobusů. A protože v oblasti začínají zase jiné výluky, na některých trasách se tak situace spíše zhoršila.
25. 10. 2019|

Stavba rychlodráhy mezi Prahou a Brnem budí v některých obcích nevoli

Aktuální plán výstavby tuzemské vysokorychlostní železniční tratě mezi Prahou a Brnem počítá s jejím vedením na Vysočině přes Světlou nad Sázavou, Jihlavu a Velké Meziříčí. Některým obcím v kraji se ale podoba trasy nelíbí a vyjadřují nespokojenost.
14. 10. 2019|

Třicítka místo traťové stovky překvapila, říkají strojvedoucí. Podle SŽDC je vše vyznačeno správně

Po železniční nehodě, která se stala v neděli u Mariánských Lázní, má Správa železniční dopravní cesty docela jasno – může za ni strojvedoucí, který překročil rychlost. Jenomže strojvedoucí situaci vidí docela opačně a viní z ní hlavně SŽDC. Jde o to, jakým způsobem bylo označeno rychlostní omezení na místě, kde se staví nový silniční nadjezd. Strojvedoucí, kteří po trati přes Mariánské Lázně jezdí, tvrdí, že ten, kdo tudy projede jen jednou za čas a o změně neví, nemusí stihnout zpomalit. Na riziko upozorňovali již před nehodou.
30. 7. 2019|

Příliš drastické. Správa železnic zmírňuje kampaň, která má předcházet nehodám

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) mírní svou kampaň Bezpečnější železnice. Drastické snímky z reálných nehod v internetových spotech rozostřila. Původní video s deseti tisíci zhlédnutími se navíc správa rozhodla z portálu YouTube po šesti dnech stáhnout a nahradit ho upravenou verzí. ČT to potvrdila mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová s tím, že organizace reagovala na komentáře, podle kterých bylo video příliš kruté. Projekt i tak běží dál – instituce ve středu zveřejní další klip zaměřený na prevenci fatálních neštěstí.
10. 7. 2019|

„Při střetu s vlakem nevítězí člověk, ale stroj.“ Kampaň SŽDC varuje před riskováním pasažérů

Vyskakování z vlaku, přelézání vagonů nebo nebezpečné chování na přejezdech bude ukazovat Správa železniční dopravní cesty v nových internetových spotech v rámci kampaně Bezpečnější železnice. Ta si klade za cíl odradit cestující a především pak děti od nebezpečného chování při cestování vlakem, a zabránit tak jejich zraněním. Varovné spoty obsahují autentické fotografie skutečných nehod (upozornění: jde o drastické záběry).
5. 7. 2019|

Moderní čekárna s internetem, parkoviště a zeleň. Okolí brněnského dolního nádraží se mění k lepšímu

Podmínky pro cestující, kteří přijíždějí na dolní nádraží v Brně, se postupně zlepšují. Blíž k nástupištím se posunuly zastávky MHD, vzniklo nové parkoviště, město také upravilo volné zanedbané plochy. V pondělí přibude nová čekárna a stánek s občerstvením. Přeměna vyšla město zhruba na pět milionů korun.
6. 5. 2019|

Železničáři nemusejí zaplatit Grandi Stazioni 350 milionů, rozhodl soud. Společnost se může odvolat

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nemusí platit více než 350 milionů korun, které požadovala firma Grandi Stazioni jako náhradu investic do rekonstrukce hlavního nádraží v Praze. Žalobu italské firmy v pátek zamítl Obvodní soud pro Prahu 1. Rozhodnutí je nepravomocné, Grandi Stazioni se tak může odvolat. Obě strany vedou kvůli pražskému hlavnímu nádraží další dva spory.
5. 4. 2019Aktualizováno5. 4. 2019|

Přípravy železničního podjezdu na místě smrtelné nehody ve Studénce se vlečou. V létě přibude zabezpečení

Přestavba nebezpečného křížení silnice a železnice ve Studénce, kde před téměř čtyřmi lety po střetu vlaku a kamionu zemřeli tři lidé a dalších sedmnáct bylo zraněno, se odkládá. Stát viní radnici, ta to vidí opačně. Nepřibyly zatím ani žádné nové zabezpečovací prvky. Ty by měly přejezd zabezpečit letos v létě.
3. 3. 2019|

Začne přestavba havířovského nádraží. V cenné hale bude sport i kavárna

Správa železniční dopravní cesty chce letos v Moravskoslezském kraji opravit celkem osm nádraží. Největší investice bude směřovat do Havířova, konkrétně 120 milionů korun. Nově by kromě cestujících mělo nádraží sloužit i sportovcům nebo kulturním akcím. Objekt se přitom měl před lety bourat.
17. 2. 2019|
Reportéři ČT

Hra o miliardové pozemky pod Hradem. Smlouvu získala firma bez soutěže, stát se snaží odstoupit

Reportéři ČT v říjnu upozornili na kauzu, ve které může stát přijít o stovky milionů korun. Týká se lukrativních pozemků u pražských Hradčan, které má od Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) získat firma Amádeus Real. Vyplývá to ze smlouvy, kterou spolu uzavřely. Stát se sice po odvysílání reportáže snaží od smlouvy odstoupit, není však jasné, zda je to vůbec možné. Pro Reportéry ČT natáčely Adéla Paclíková a Tereza Strnadová.
5. 2. 2019|

Místo pomalé jízdy údolím Orlice pojedou vlaky u Chocně tunely. Jeden z nich bude nejdelší v zemi

Po prosincovém otevření ejpovického železničního tunelu na koridoru mezi Prahou a Plzní se Správa železniční dopravní cesty chystá na další rozsáhlou stavbu tunelů – a to na páteřní trati, která spojuje Čechy s Moravou. Dva tunely by měly vzniknout mezi Chocní a Ústím nad Orlicí nedaleko Třebové, cestu by zrychlily o pět minut.
30. 1. 2019|

Železničáři zastavili demolici stavědel na hlavním nádraží v Brně. Historické věže chtějí památkáři zachránit

Správa železniční dopravní cesty na žádost památkářů pozastavila v Brně plánovanou demolici stavědel z 19. století. Ta měla jít k zemi při modernizaci sdělovacího a zabezpečovacího zařízení na hlavním nádraží. Projektant bude teď hledat řešení, jak stavědla zachovat. Může se tak ale prodloužit současná výluka hlavního nádraží.
22. 1. 2019|

Vyklízení Kliniky: Část věcí vynesli sami aktivisté, někteří zůstávají na střeše

Skupina aktivistů se zatím nechystá opustit střechu budovy bývalé plicní kliniky v Jeseniově ulici na pražském Žižkově. Zřejmě se tak nestane ani o víkendu, jak večer řekl zástupce Autonomního sociálního centra Klinika Arnošt Novák. Už dřív uvedl, že lidé na střeše chtějí důrazně upozornit na situaci kolem kliniky, kterou začal ve čtvrtek vyklízet exekutor. Pokud by chtěli objekt opustit, bude jim podle exekutora Iva Luhana uvolněna cesta. Budovu vlastní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která ji chce rekonstruovat pro své úředníky.
11. 1. 2019Aktualizováno11. 1. 2019|

Část Kliniky už je vyklizená, exekutor bude pokračovat v pátek. Aktivisté stále odmítají dům opustit

Část Autonomního sociálního centra Klinika na pražském Žižkově je podle soudního exekutora Ivo Luhana vyklizena. Specializovaná firma už zajistila zadní část objektu, odpoledne postoupili s pracemi na zabezpečení i do prvního patra předního křídla, v jehož přízemí zůstávají aktivisté. Kolik jich je, však není jasné. Opakované výzvy k odchodu nevyslyšeli. V 16 hodin exekutor práci ukončil, pokračovat chce v pátek ráno.
10. 1. 2019Aktualizováno10. 1. 2019|

Experti zjišťují, jak se dívka dostala do Ejpovického tunelu. Jsou v něm čidla pohybu

Plzeňští kriminalisté a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vyšetřují okolnosti smrti nezletilé, již v sobotu večer srazil rychlík v novém Ejpovickém tunelu u Plzně. Podle informací ČTK došla zhruba 16letá dívka téměř do čtvrtiny víc než čtyřkilometrového tunelu.
30. 12. 2018|

Dálniční „úroda“ byla letos jen čtyřkilometrová. I nový železniční tunel je delší

V roce 2018 se v Česku podařilo otevřít pouze jeden dálniční úsek. Byly to necelé čtyři kilometry dálnice D7 od průmyslové zóny Triangle k Postoloprtům. Není to tolik, kolik silničáři původně plánovali, a stejně tak se nepodařilo zahájit všechny připravované stavby. Pokud porovnáme délku nově otevřených dálnic, bylo letos lépe na železnici – do čerstvě otevřeného Ejpovického tunelu by se jediná letošní dálnice vešla celá.
27. 12. 2018|

Přes portál eztraty.cz vloni našly svého majitele tisíce věcí. K projektu se připojila SŽDC

Přes 18 tisíc věcí letos přibylo v on-line databázi ztrát a nálezů eztraty.cz, to je o tři a půl tisíce více než v loňském roce. Vyplývá to ze statistik databáze. Svého majitele najde zhruba čtyřicet procent věcí. Na projektu spolupracuje už sto padesát větších měst i dopravci, například České dráhy. Letos se k nim připojila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) a od příštího roku by nálezy mohl hlásit i RegioJet.
25. 12. 2018|

Porucha opět zastavila vlaky v Praze. Tentokrát ochromila hlavní nádraží

Až hodinová zpoždění nabraly vlaky, které večer odjížděly z Prahy. Provoz na hlavním nádraží zastavila mezi osmou a devátou večer porucha zabezpečovacího zařízení. Za poslední dva měsíce to byla již čtvrtá velká závada, která ovlivnila železniční provoz v Praze.
20. 12. 2018|

Železniční most pod Vyšehradem opravdu nepůjde opravit, tvrdí studie ČVUT

Nutnost zbourání ocelové konstrukce památkově chráněného železničního mostu pod Vyšehradem potvrdila i studie Kloknerova ústavu ČVUT pro Národní památkový ústav. Ke stejnému závěru už dříve dospěla analýza pro státní Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Památkový ústav tehdy uvedl, že by možná šlo most opravit. Podle studie ČVUT to však není reálné.
28. 11. 2018|
Načítání...