TÉMA

Miloš Čermák

Dobrý podcast je jako sedět s dvěma lidmi v hospodě a jen poslouchat, říká Miloš Čermák

„Podcasty jsou zajímavý fenomén, který ukázal věci, o kterých jsme netušili, že budou fungovat. Dobrý podcast je, jako když sedíte v hospodě s dvěma zajímavými lidmi a nemusíte mluvit,“ říká novinář Miloš Čermák. Sám připravuje dva podcasty, kromě toho píše komentáře a posledních osm let se věnuje i stand-up komedii. „Odměnou je, když se lidé smějí. To je potvrzení, že to děláte dobře,“ vysvětluje v nejnovějším díle podcastu Background ČT24.
24. 8. 2022|

Novinář Miloš Čermák: Facebook je jedno z největších neštěstí, co se stalo profesionálním médiím

Největší sociální síť na světě – Facebook – funguje 16 let. Datum vzniku: 4. únor 2004. Místo: americký Harvard. Mark Zuckerberg a jeho dva spolužáci naprogramovali místo pro on-line setkávání studentů a učitelů z kampusu. Teď je z Facebooku platforma, kterou využívá přes 2,5 miliardy lidí po celém světě a nejen ti, ale i média a novináři.
4. 2. 2020|

Nadsázka a špatný vtip, komentuje Miloš Čermák klip, ve kterém Jožo Ráž míří pistolí na novináře

Jožo Ráž s pistolí v ruce – fotka, která se v týdnu objevila na webech slovenských i českých médií. Pochází z klipu kapely Elán k písničce Bulvárne krysy, ve které zpěvák míří zbraní na uneseného novináře. Právě ti se proti videu ohrazují a nešetří kritikou. Podle Miroslavy Kernové ze slovenského on-line serveru O mediach se takové ztvárnění videa nehodí hlavně vzhledem k vraždě Jána Kuciaka a jeho snoubenky.
20. 10. 2019|

Vydírání je denní chléb šéfredaktorů, říká „dělník bulváru“ Novotný ke kauze fotek Jeffa Bezose

Vydírá mě bulvár, oznámil minulý týden Jeff Bezos, nejbohatší člověk planety. Zdá se, že kauza je u nás i ve světě výjimečná. Vydírání je ale v bulvárním prostředí běžné, tvrdí Pavel Novotný, bývalý bulvární novinář a host nedělního pořadu Newsroom ČT24.
16. 2. 2019|
Newsroom ČT24

Veselovský, Bosák, Horký a spol. Novinářské hvězdy českého Twitteru. Jaké byly jejich první tweety?

Podle odhadů je v Česku až dva a půl tisíce novinářů a novinářek. Každý čtvrtý je aktivní na Twitteru. Berou ho jako nejrychlejší zdroj informací. Některé redakce navíc tweetování i vyžadují. Není se čemu divit, nejpopulárnější novinářské účty mají přes 260 tisíc sledujících. Které to jsou? Jak a proč jejich majitelé na sociální síti začínali? A může bez ní dnes novinář ještě vůbec fungovat? Tématu se věnuje nedělní vydání pořadu Newsroom ČT24.
13. 1. 2019|