TÉMA

Länderbahn

Uplynulé desetiletí českou železnici proměnilo, mizejí malé motoráky i koženky. Zrychlení ale nepřišlo

Desetiletí uplynulo od doby, kdy začal velký přerod české železnice z hlediska vozového parku. Po dlouhé době ustrnutí, kdy provoz závisel na starých „koženkových“ vagonech a zcela nevhodných malých motorových vozech, začaly přicházet zcela nové a koncepčně moderní vlaky. Loni oslavily deset let od svého schválení k provozu motorové jednotky Regio Shark, letos budou mít první kulatiny Regio Pantery, které významně proměnily podobu cestování osobními vlaky na elektrizovaných tratích.
20. 2. 2023|

České dráhy ztrácejí sever Čech. Liberecký kraj je chce na dvou linkách nahradit firmou Länderbahn

České dráhy pravděpodobně vyklidí v příštích dvou letech dvě tratě v Libereckém kraji. Ten je nespokojený s vlaky, které dráhy nasazují na osobní spoje na lince z Mladé Boleslavi přes Českou Lípu do Rumburka a z Liberce přes Českou Lípu do Děčína. Kraj začal jednat se společností Länderbahn o tom, že by boleslavsko-rumburskou linku převzala již příští rok v prosinci, liberecko-děčínskou o rok později.
30. 10. 2020|

Ten uznává to a ten zas tohle. Změna jízdního řádu přinese zmatek s jízdným na železnici, i když menší, než hrozilo

Od změny jízdního řádu v neděli 15. prosince se výrazně změní přístup některých krajů a částečně i státu k cestujícím na železnici. Kraje i stát musely uzavřít nové smlouvy na většinu linek, které objednávají. V některých případech si vybraly i nové dopravce, jindy uzavřely s Českými drahami smlouvy, které omezují využití stávajícího drážního tarifu. Nejdále zašly Jihomoravský a Zlínský kraj, kde vůbec nebude možné cestovat na tarif Českých drah.
12. 12. 2019Aktualizováno13. 12. 2019|

Velká prosincová železniční revoluce je tu. České dráhy v neděli přenechají část linek konkurenci

Nový železniční jízdní řád přináší od neděle řadu velkých změn. Začínají platit nové smlouvy státu i krajů s dopravci, které z několika místních i rychlíkových linek vytlačily České dráhy, takže od neděle se začnou cestující seznamovat s jejich nástupci. Zároveň si některé kraje vymínily nové tarifní podmínky, takže v některých vlacích ČD nebudou platit drážní jízdenky. Na druhé straně změna nepřináší konec žádné lokálky, naopak se po desetiletích vracejí vlaky na trať do Židlochovic, ožívá „švestková dráha“ a po roce opět zahajuje plný provoz brněnské hlavní nádraží.
13. 12. 2019|