TÉMA

Jiří Flígl

Od Draculy po lidové příšery. Pestrost hororu ukazuje nová kniha

Upíři, ďáblové, mrtvoly, krev, ale třeba i ekologie mohou být ústředními tématy hororových děl. Rozmanitost a významné autory tohoto literárního a filmového žánru rozebírá publicista Antonín Tesař v nové knize V domě je příšera. Strach je podle něj pro horor důležitý, ale ne nutně nezbytný. „Může reagovat na aktuální dění,“ poznamenává dramaturg Festivalu otrlého diváka Jiří Flígl.
17. 3. 2025|

„Kdykoliv se nasadí Pán prstenů, vyprodá sál.“ Kinaři se snaží nalákat ztracené diváky filmovými návraty

Objevovaly se v kinech vždycky, nikdy ale ne tak vysoko v žebříčku tržeb. Starší filmy jako první epizoda Star Wars, původní trilogie Spider-Man nebo snímky jako Vetřelec či Mumie dokáží do kinosálů stále přilákat diváky v době, kdy kvůli změnám jejich návyků, dostupnosti streamů i celkové únavě z nabídky návštěvnost klesá. A nejen ve Spojených státech, ale i v Česku. „Pán prstenů je jedním z mála titulů, který kdykoliv se nasadí, tak vyprodá kino,“ prozradil v rozhovoru pro ČT24 šéf pražského kina Aero Jiří Flígl.
7. 5. 2024|

Kult studia A24. Tajnůstkářský přístav osobitých filmařů tvoří s fanoušky zvláštní spiklenost

Je to studio, které nedělá pokračování ani netěží ze zavedené značky. Z jeho stáje do kin míří průrazné autorské snímky s výraznou vizualitou, v nichž se často lineární vyprávění rozpadá do ambicióznějších tvarů. Americké nezávislé studio A24, jemuž se daří propojit specifickou kvalitu, zvláštní spiklenost s fanoušky a neotřelý marketing, posílá i do českých kin nový film On se bojí. „Můžeme už mluvit o určitém kultu,“ popisuje pro ČT24 přitažlivost této značky šéf pražského kina Aero Jiří Flígl.
23. 4. 2023|
Načítání...