Málem přejel lidi na zastávce, nadýchal přes dvě promile. Doznal se, litoval a dostal podmínku

Řidič, který nadýchal přes dvě promile, dostal podmínku (zdroj: ČT24)

Sedm měsíců s podmínkou na dva roky a zákaz řízení. Opilého muže, který loni v září chaotickou jízdou ohrožoval v Brně ostatní řidiče i chodce, potrestal pravomocně ve zkráceném řízení Městský soud v Brně. Nebezpečné incidenty, které způsobil nedaleko centra města, zachytily kamery strážníků. Opilých řidičů na Moravě přitom podle policistů neubývá.

Červené auto ve Vranovské ulici ohrožovalo odpoledne 24. září řidiče v protisměru. Pak nezvládlo banální zatáčku a málem nabouralo do pouliční lampy. O pár vteřin později už k neštěstí chyběl jen kousek. Dva cestující na tramvajovém ostrůvku museli uskočit, aby se vyhnuli zranění. Chaotickou jízdu ukončili až o kus dál strážníci. Hned jim bylo jasné, proč šestašedesátiletý muž nezvládal řízení. Nadýchal přes dvě promile.

Řidiče za nebezpečnou jízdu brněnskými ulicemi Městský soud v Brně potrestal sedmi měsíci s podmíněným odkladem na dva roky a dvouletým zákazem řízení. „Pachatel se k jednání doznal, velmi ho litoval, byl to i s ohledem na jeho trestní minulost a přestupkovou minulost ojedinělý exces v jeho životě,“ uvedl státní zástupce Jan Petrásek.

Dvě promile jsou hranicí těžké opilosti. Podle zkušeností profesora Miroslava Hirta z Ústavu soudního lékařství je prakticky vyloučené, aby s takovým množstvím alkoholu byl obecně člověk schopný řídit bezpečně. „Špatně odhaduje vzdálenosti, při těžších stupních opilosti může špatně odhadnout barvy. Může si splést brzdu s plynem. To jsou všechno věci, se kterými se setkáváme poměrně často,“ vysvětlil Hirt.

Řidiči pod vlivem nejsou výjimkou

Opilí řidiči na jižní Moravě výjimkou nejsou. Přesné statistiky zatím policisti nezveřejnili, nehody pod vlivem jsou však podle nich trendem. „Bylo uspořádáno mnoho dopravně bezpečnostních akcí zaměřených na tuto problematiku. Bohužel nehod, u kterých jsou účastníci pod vlivem alkoholu, neubývá,“ řekl mluvčí jihomoravských policistů David Chaloupka.

Následky pak často bývají horší než v případě řidiče z Jugoslávské. Na boku a s rozbitým čelním sklem třeba skončilo auto opilého řidiče v Brně-Komárově. Ve stejnou dobu přitom čelně boural jiný muž v centru. Následky pyká i řidičova peněženka, pojišťovny totiž takové škody odmítají hradit. Cena lidského života, kterou alkohol za volantem dokáže třeba takto ohrozit, je ale nevyčíslitelná.