Asi třetina rychlíkových spojů přestane v prosinci zastavovat ve stanicích v Ústí nad Orlicí. Týká se to rychlíků vyšší kategorie s označením Ex1. České dráhy (ČD) spoj provozují jako komerční, což znamená, že na něj nedostávají dotace. Zastavovat ve městě se podle jejich vyjádření ekonomicky nevyplatí. Místní tak budou moct využívat jenom rychlíky, které zastavují ve stanici Hlavní nádraží, ta ale leží na okraji města.
V centru Ústí nad Orlicí přestanou zastavovat rychlíky. Skoro nikdo tam nenastupuje, tvrdí dráhy
Aktuálně na městské zastávce v Ústí nad Orlicí zastavuje čtrnáct vlakových expresů denně. Díky tomu se lidé rychleji dostanou do centra. Od prosince ale začne platit nový jízdní řád a rychlíky tudy budou už jenom projíždět.
Cestující tak budou muset na hlavní nádraží, které leží na okraji města. Do centra je to ze stanice zhruba dvacet minut pěšky. Radnice se sice snažila vyjednat, aby rychlíkové spoje ve stanici Ústí nad Orlicí město zastavovaly i dál, jenže ČD požadavek odmítly.
„Bohužel teď máme k dispozici i negativní stanovisko Ministerstva dopravy, které podpořilo a potvrdilo rozhodnutí Českých drah,“ řekl starosta Ústí nad Orlicí Petr Hájek (SNK Oušťáci). Zastávku v centru města budou tak od prosince obsluhovat už jen osobní vlaky.
Minimum cestujících
Vlaky dálkové dopravy linky Ex1 provozuje národní dopravce jako komerční. Jsou tak bez dotací ministerstva i krajů. Podle ČD zastávku v Ústí nad Orlicí město využívá minimum cestujících, proto se tam údajně nevyplatí zastavovat.
„Tyto spoje jsou v Ústí nad Orlicí málo vytížené, z ekonomických, provozních a konkurenčních důvodů není zastavování v této stanici výhodné. Například tržby cestujících do a z Ústí nad Orlicí nehradí ani náklady na zastavení vlaku,“ vysvětlil mluvčí ČD Lukáš Kubát.