Praha a Středočeský kraj chtějí urychlení dostavby Pražského okruhu. Jedenáct let práce stojí

Vedení hlavního města odsouhlasilo dvě společné deklarace se Středočeským krajem na urychlení dostavby Pražského okruhu. Druhým dokumentem je deklarace o takzvaném aglomeračním okruhu, který tvoří dále od Prahy silnice první a druhé třídy. Pražský okruh má podle dosavadních plánů měřit přes 80 kilometrů, v provozu je asi polovina. Investorem stavby je stát prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Pražský okruh
Zdroj: ČTK Autor: Miloš Ruml

Poslední práce na Pražském okruhu byly dokončeny před jedenácti lety, od té doby se podle primátorova náměstka Adama Scheinherra (Praha Sobě) stavba neposouvá dál. „Je to společná deklarace a apel směrem k vládě a ministerstvu dopravy, potažmo ŘSD, k urychlené dostavbě okruhu. Je to důležitá deklarace a vyjádření, že nejsme s aktuální přípravou spokojeni, přitom stát má od nás veškerou podporu,“ řekl Scheinherr.

Podle něj udělala Praha i střední Čechy vše, co mohly, a s ministerstvem spolupracují. Mimo jiné město prý vyvrátilo možnosti jiných variant vedení okruhu a zaneslo je do všech potřebných dokumentů.

V aktuálně schválené deklaraci kraje apelují v prvé řadě na dostavbu úseku označovaného jako 511 mezi D1 a hradeckou dálnicí. Dalšími jsou úseky na severu města, kde chybí největší část okruhu.

Druhá deklarace se týká aglomeračního okruhu. Ten tvoří síť silnic druhé třídy. Stavba uleví městským částem a některým středočeským obcím a odvede z nich dopravu mířící na Pražský okruh mezi D1 a hradeckou dálnicí.

Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je nyní zhruba polovina. Chybí úsek od brněnské dálnice D1 do Běchovic a také celá severní část z Ruzyně přes Suchdol, Březiněves až k Černému Mostu. Dokončeny nejsou ani radiály, což jsou silnice, které jej mají propojit s vnitřním městským okruhem, který buduje Praha. Proti výstavbě Pražského okruhu dlouhodobě bojují radnice na severu hlavního města.