Broadway vyrazila na turné s Českou filharmonií

Česká filharmonie mimořádně rozšiřuje repertoár. Pouze na čtyřech halových koncertech zahraje nejslavnější písně z broadwayských muzikálů. Zazní melodie z West Side Story, Fantoma opery nebo Bídníků. Zpívají sólisté z broadwayských a londýnských divadel.

Česká filharmonie pod vedením amerického dirigenta Keitha Lockharta uvede od 2. do 5. února 2016 čtyři mimořádné koncerty Best Of Broadway. Ve sportovních halách v Praze, Brně, Ostravě a Bratislavě zazní nejslavnější muzikálové melodie světových autorů.

Skladby, které na jevišti doplní vizuální efekty a velkoplošné projekce, zazpívají špičkoví sólisté z broadwayských a londýnských divadel: sopranistka Louise Dearmanová, mezzosopranistka Marin Mazzieová, tenorista Jason Danieley a basista Rodney Earl Clarke.

Broadway vyrazila na turné s Českou filharmonií (zdroj: ČT24)

Dirigent Lockhart vede Boston Pops Orchestra nebo BBC Concert Orchestra. Spolupracoval také se Stingem, Johnem Mayerem nebo Stevenem Tylerem ze skupiny Aerosmith.

„Miloval jsem tenhle orchestr odmala“

S Českou filharmonií bude pracovat poprvé. „Když mi zavolal manažer, že by Česká filharmonie chtěla připravit turné s programem sestaveným z broadwayských melodií, byl jsem překvapený. Miloval jsem tenhle orchestr, už když jsem byl malý. Měl jsem doma úžasné nahrávky s Karlem Ančerlem. Ale nikdy mě nenapadlo, že můj debut s Českou filharmonií bude s broadwayskou hudbou,“ říká Lockhart.

Program byl vybrán ze světové pokladnice muzikálů: od West Side Story a Chorus Line přes Bídníky, Cats, Fantoma opery až po Chicago, Evitu a Mamma Mia! Repertoár dvouhodinové show představí originální provedení písní jako například Maria, The Phantom of The Opera, I Dreamed a Dream, Dancing Queen, Hello, Dolly nebo Don't Cry for Me, Argentina, které domácí publikum zná důvěrně i z českých divadelních scén. 

„Je to jako kdysi, původně se muzikály hrály s velkým orchestrem. Je to unikátní. Hodně z nás už dříve zpívalo tyhle klasické skladby, ale nikdy s orchestrem. Je to nádherné, jako by ty skladby úplně ožily, zní to úplně jinak,“ říká pěvkyně Louise Dearmanová.

Žánrové vybočení

„Navazujeme na zahraniční orchestry, třeba na Newyorskou nebo Berlínskou filharmonii nebo na Londýnský symfonický orchestr. Je to projekt výjimečný, nepředpokládáme, že ho budeme opakovat,“ říká generální ředitel České filharmonie David Mareček.

„Myslíme si, že v životě symfonického orchestru má takové žánrové vybočení svůj smysl,“ dodává David Mareček.