„Důležité je, že jeho dílo působí, že to nejsou jen mrtvé historické pojmy, ale že to je živá tvorba,“ vypíchl to nejpodstatnější z Bornovy tvorby profesor František Dvořák. Kromě Galerie Moderna si ji zájemci budou moci prohlédnout také v pražském Poštovním muzeu, které od 23. června do 12. září vystaví Bornovy grafiky a poštovní známky.
K autorovým osmdesátinám vyšla také velká monografie. Pod názvem Autobornografie ji vydalo v česko-anglické verzi nakladatelství Slovart. Je výběrem starších, ale především nejnovějších ukázek z Bornovy volné tvorby. Knihu doplňuje obsáhlé, bohatě ilustrované Kalendárium, které rok po roce zachycuje život i všechny aktivity umělce.

Reportáž Lucie Klímové
Reportáž Lucie Klímové
Ud-14.6.10
Rozhovor s Adolfem Bornem (2010)
„Autoři mne trochu vyděsili, protože chtěli alespoň nějakou kresbičku z doby, na kterou si už ale vůbec nepamatuji, třeba konec studií na akademii – to už je opravdu hodně dávno. Kromě jednotlivých kapitol, je v knize obsažen i můj životopis, který zasahuje až do mého dětství. Zajímavé je, že fotky, které já vůbec nemám, našli na internetu,“ komentoval publikaci výtvarník.
Grafik a ilustrátor Born svými groteskními a iluzivními ilustracemi doprovodil více než 350 knih. Jsou mezi nimi například Kytice, Válka s mloky, Pohádky bratří Grimmů, Jak jsem potkal ryby, Robinson, Muž s dýmkou a houslemi nebo Pipi Dlouhá punčocha.
Born je stále velmi populární jak doma, tak i v zahraničí, v posledních letech například ve Francii, kde svými kresbami doprovodil knihu La Fontainových bajek. Publikace se stala v zemi jednou z neprodávanějších knih roku 2000.