Odbyt Volkswagenu se loni propadl na desetileté minimum, u elektromobilů se zvýšil o 73 procent

Celosvětový odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen se v loňském roce snížil o 4,5 procenta na desetileté minimum 8,9 milionu vozů. Automobilka se v poslední době podobně jako další výrobci aut potýká s nedostatkem čipů.

Součástí Volkswagenu je rovněž mladoboleslavská Škoda Auto. Ta již v úterý oznámila, že v loňském roce dodala zákazníkům po celém světě 878 200 vozů. Meziročně jde o pokles o 126 600 aut, respektive zhruba o třináct procent.

Globální odbyt hlavní značky VW se loni snížil asi o osm procent na 4,9 milionu vozů. „Zaostávající dodávky polovodičů vedly v průběhu roku k omezování produkce, což mělo výrazný dopad na čísla o prodeji,“ píše firma v tiskové zprávě. Upozorňuje nicméně, že odbyt elektromobilů značky VW se loni vyšplhal na rekord.

Automobilka v této tiskové zprávě také předpověděla, že podmínky v první polovině letošního roku zůstanou kvůli přetrvávajícím výpadkům v dodávkách polovodičů nestálé a obtížné. Dodala však, že hodlá v průběhu roku stabilizovat výrobu a co nejrychleji snižovat vysoký objem nevyřízených zakázek.

Odbyt elektromobilů značky VW se v loňském roce zvýšil o 73 procent na více než 369 tisíc. Prodej plně elektrických aut se téměř zdvojnásobil a dosáhl zhruba 263 tisíc, odbyt hybridních vozů umožňujících dobíjení z elektrické sítě pak vzrostl o třetinu zhruba na 106 tisíc.

Koncern Volkswagen v prosinci oznámil, že v příštích pěti letech vynaloží na investice kolem 159 miliard eur (téměř čtyři biliony korun). Z této sumy bude více než polovina směřovat do elektromobility a digitalizace. Koncern ve své transformační strategii nazvané New Auto plánuje, že se díky investicím a rozvoji stane do roku 2025 lídrem trhu s elektromobily.