Spojení o délce 660 kilometrů bude zahrnovat hlavní trať určenou pro přepravu více než třiceti milionů cestujících ročně a také nákladní trať, která povede mezi rudomořským přístavem Ajn Suchna a středomořskými přístavy Alexandrie a Marsa Matrúh. Ajn Suchna je významný přístav a průmyslový komplex jižně od Suezského průplavu, nejrychlejšího námořního spojení mezi Evropou a Asií.
Německá strojírenská a technologická skupina uvedla, že její podíl na zakázce má hodnotu přibližně tři miliardy dolarů. Vlaky dodá její divize Siemens Mobility do konce roku 2023, přičemž celá zakázka má být dokončena do roku 2027.
Úřad NAT a konsorcium budou dále jednat o konečné podobě dohody o dalších dvou vysokorychlostních tratích v Egyptě. Jedna má vést z Káhiry do Asuánu na jihu země, druhá propojí Luxor s městy Hurgada a Safáda u Rudého moře, uvedla egyptská společnost Orascom. Celá síť bude nakonec podle egyptské vlády mít 1825 kilometrů.
Egypt má rozsáhlou železniční síť, na které se však podepsala desetiletí nedostatečných investic, připomněla agentura Reuters. Egyptská vláda se v posledních letech soustředí na infrastrukturu. Jejím přičiněním se rychle rozvíjí silniční síť a rozšiřuje Suezský průplav.