Škoda bude v Evropě potřebovat kapacitu pro 400 tisíc aut. Zváží, kde se bude vyrábět

Škoda Auto bude na začátku příštího desetiletí potřebovat jen v Evropě další výrobní kapacitu pro zhruba 400 tisíc vozů. Bude proto hledat možnosti v rámci svých závodů i dalších továren mateřského koncernu VW. Krajní variantou je pak výstavba nového závodu.

Rozhodnutí o výrobní kapacitě by mělo padnout do začátku příštího roku. Na autosalonu v Paříži  to novinářům řekl předseda představenstva Bernhard Maier. O konkrétní lokalitě nechtěl spekulovat. „Škoda Auto v současnosti jede na samé hranici své kapacity. Vytíženost našich závodů je 119 procent, což je nejvíce v branži. O naše vozy je zájem, v příštím roce bychom mohli prodat o dvě stě tisíc aut více, než stihneme vyrobit,“ uvedl.

V rámci opatření pro zvýšení výrobní kapacity Škoda například poveze 65 tisíc karoserií pro nové fabie k nalakování do německého závodu VW v Osnabrücku a ve stejné lokalitě se bude montovat i 45 tisíc vozů karoq. V poslední době se také podle Maiera vedla diskuse o převedení výroby superbu do německého Emdenu. Pokud by to rozhodnutí padlo, týkalo by se až nástupce současného modelu.

Podle neoficiálních informací by se částečně mohla uvolnit kapacita závodu v Mladé Boleslavi například díky ukončení výroby modelu toledo pro Seat. Naopak Seat Ateca se bude zřejmě v Kvasinách vyrábět dál.

Dílčím řešením by mohlo být zavedení šestidenního pracovního týdne, což ale obnáší složitá vyjednávání s odboráři. Znamenalo by to navýšení počtu směn ze stávajících 15 až na maximum 18. 

Dvě miliardy mají jít do rozvoje elektromobility

Škoda chce v příštích pěti letech do rozvoje elektromobility a nových technologií investovat dvě miliardy eur. Kvůli vysokým investicím zároveň rozjela program, na základě kterého by měla získat do roku 2020 dodatečných 500 milionů eur v rámci obchodního výsledku.

V letošním roce Škoda čeká, že překročí loňskou výrobu 1,2 milionu vozů. „Nelze ale říci, o kolik to bude, protože se potýkáme s dopady zavedení nového homologačního emisního měření WLTP,“ podotkl. U některých modelů se kvůli větší časové náročnosti měření podaří ukončit homologační proces až na začátku příštího roku a teprve poté se dostanou k zákazníkům. V polovině příštího desetiletí chce Škoda vyrábět dva miliony aut.

Škoda v příštím roce představí model superb v provedení plug-in hybrid,
elektromobil citigo, nástupce modelu rapid nebo městský crossover. Spekuluje se také o nové octavii. Zatím není rozhodnuto, jestli letos uvedenou novou fabii doplní i provedení kombi.

Škoda také pokračuje ve vývoji nové koncernové platformy pro indický trh. První vozy by podle Maiera měly být hotové na přelomu let 2020 a 2021.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

Schillerová chce stihnout legislativu k EET v příštím roce

Nová ministryně financí Alena Schillerová (ANO) již vytvořila na resortu pracovní skupinu pro zavedení elektronické evidence tržeb (EET). Vyjádřila se tak v pořadu Týden v politice moderovaném Martinem Šnajdrem. Součástí připravovaného zákona má být také daňový balíček, který bude mimo jiné obsahovat osvobození spropitného od daní a pojistného, snížení DPH na nealko nápoje ve stravovacích službách nebo studentské a manželské slevy. Podle ministryně je reálné, aby se nezbytné legislativní změny stihly během roku 2026, zpracovaný legislativní text by chtěla mít do konce února, v říjnu by měl navázat pilotní projekt. Schillerová také znovu připustila, že schodek rozpočtu na příští rok by mohl být vyšší, než s jakým počítal návrh připravený předchozím kabinetem Petra Fialy (ODS).
před 1 hhodinou

Německá armáda koupí pistole od České zbrojovky

Česká zbrojovka, výrobce ručních palných zbraní, získala zakázku u německé armády, bundeswehr si vybral její pistoli jako svou novou služební zbraň. Uherskobrodská firma informovala, že zakázku získala v mezinárodním tendru a uspěla před několika globálními konkurenty. Cenu ani rozsah zakázky neuvedla.
před 21 hhodinami

Inspekce: Prodej alkoholu nezletilým je na vánočních trzích nejčastějším prohřeškem

Desítky kontrol na vánočních trzích naplánovala před koncem roku Česká obchodní inspekce. Zaměřuje se při nich hlavně na prodej alkoholu nezletilým, který je podle inspektorů nejčastějším problémem, ale i na poctivost stánkařů.
18. 12. 2025

Nebude to hned, ale chceme k tomu směřovat, řekl Mach o vyrovnaném rozpočtu

Vláda hnutí ANO, SPD a Motoristů chce směřovat k vyrovnanému rozpočtu, zdůraznil ve čtvrtečním Interview ČT24 budoucí náměstek na ministerstvu financí Petr Mach (SPD). Cíle lze podle něj navíc dosáhnout bez zvyšování daní.
18. 12. 2025

ČNB ponechala základní úrokovou sazbu beze změny

Bankovní rada České národní banky (ČNB) ponechala základní úrokovou sazbu beze změny na 3,5 procentech. Informoval o tom ředitel odboru komunikace ČNB Jakub Holas. Finanční trh stabilitu úrokových sazeb očekával.
18. 12. 2025Aktualizováno18. 12. 2025

Europoslanci schválili postupný zákaz dovozu ruského plynu

Evropský parlament (EP) ve středu ve Štrasburku schválil zákaz dovozu ruského plynu do Evropy nejpozději do podzimu roku 2027. Nařízení se týká zkapalněného zemního plynu (LNG), jehož dovoz by měl skončit nejpozději k 1. lednu 2027, i dovozu potrubního plynu, kdy je nejzazší termín za určitých podmínek 1. listopadu téhož roku.
17. 12. 2025Aktualizováno17. 12. 2025

Spotřeba uhlí bude letos rekordní, předpovídá agentura IEA

Spotřeba uhlí bude letos opět rekordní, proti loňsku se zvýší o půl procenta a dosáhne 8,85 miliardy tun. Částečně je to způsobeno politikou vlády amerického prezidenta Donalda Trumpa. Ve svém výhledu o vývoji poptávky po tomto palivu to píše Mezinárodní agentura pro energii (IEA). Spalování uhlí je přitom jedním z největších zdrojů skleníkových plynů, které významně přispívají ke změně klimatu.
17. 12. 2025

Přesunutí poplatků za zelené zdroje je dle Davida správné. Na dluh, míní Hladík

„Nepochybuji o tom, že to je krok správným směrem, ale nebude to stačit,“ reagoval europoslanec Ivan David (SPD) na krok vlády, která počítá s tím, že bude ze státního rozpočtu hradit poplatky za obnovitelné zdroje energie. Vyjít by to mělo na sedmnáct miliard korun, což bude každoročně na dluh budoucích generací, varoval exministr životního prostředí a poslanec Petr Hladík (KDU-ČSL). Vyzval k pomoci energeticky náročným odvětvím. Převedení poplatků na stát je podle prezidenta Svazu průmyslu a dopravy Jana Rafaje „extrémně důležitý krok“ pro energeticky náročný průmysl, po němž svaz volal mnoho let. Pozvání do Událostí, komentářů přijala také ředitelka Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT Vladimíra Dvořáková. Moderoval Daniel Takáč.
17. 12. 2025
Načítání...