Zhruba pět desítek světových nebo evropských premiér slibuje nadcházející pařížský mezinárodní autosalon. Je jich výrazně méně než v předchozích letech, protože účast odřekla celá řada velkých značek. Chybět budou Volkswagen a Opel, dále Fiat, Ford, Nissan, Subaru nebo Volvo. Pokračuje tak trend, který poznamenal loňskou frankfurtskou přehlídku, ale i Paříž 2016. Škoda Auto však své novinky v Paříži již s předstihem ukázala.
Škoda ukázala v Paříži nové podoby Kodiaqu i Karoqu. Trend churavějících autosalonů ale trvá
Studií Škoda Vison RS automobilka Škoda Auto představila v předvečer autosalonu podobu budoucího kompaktního vozu i to, jak si představuje budoucí sportovní vozy RS. Studie má tedy napovědět, jak bude vypadat nástupce modelu Rapid, dodala agentura ČTK.
Naproti tomu do sériové výroby brzy zamíří nový vůz ve sportovní úpravě Škoda Kodiaq RS. Podle tiskové zprávy automobilky má mít nejvýkonnější sériově vyráběný naftový motor v historii značky Škoda o výkonu 176 kW (240 k).
- Autosalon začíná letos v městě nad Seinou 4. října a předchází mu dva dny pro novináře a odborníky. Potrvá do 14. října.
Ve stánku mladoboleslavské automobilky bude k vidění také Karoq Sportline. Toto SUV uvedené loni na trh je v nové variantě představováno poprvé, uvedla automobilka. Vůz má být nabízen s pohonem předních kol nebo pohonem všech kol a s dvěma benzinovými a dvěma naftovými motory o výkonu 110 kW (150 k) nebo 140 kW (190 k).
Návštěvníci autosalonu uvidí také Karoq Scout – o pohon se mohou starat naftové motory o výkonu 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k) nebo benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k).
Octavia G-TEC pak má nabízet vyšší výkon a delší dojezd v provozu na ekologický zemní plyn (CNG).
Domácí výrobci se chtějí ukázat
V Paříži se tradičně chtějí předvést hlavně domácí značky, tedy Peugeot, Renault a Citroën. Peugeot vedle modelu 508 SW veřejnost poprvé seznámí se stoprocentním elektrickým a autonomním koncepčním vozem Peugeot e-Legend a představí rovněž nové benzinové motorizace Plug-in Hybrid.
Renault přichystal zejména inovovaný Kadjar a Citroën poprvé ukáže evropskou verzi sportovně-užitkového vozu (SUV) C5 Aircross, který se už prodává v Číně.
Kia, která vyrábí na Slovensku, přiveze modernizovanou Sportage a další karosářskou verzi nového Ceedu. Hyundai zase láká na sportovně laděný pětidveřový model i30 Fastback N z Nošovic. Toyota přiveze do Paříže novou Corollu Touring Sports, kterou uvede po boku kratšího hatchbacku, v obou případech s hybridním pohonem.
Mezi nejočekávanější premiéry patří uvedení nové generace řady 3 od BMW. Mnichovská značka dále ukáže nové kupé řady 8 nebo novou X5. Audi slibuje modernizované TT, novou generaci A1 nebo facelift A4. Své první modely by měla ukázat nová vietnamská značka VinFast.
Soumrak pokračuje
Už v roce 2016 se pařížského autosalonu některé přední automobilky nezúčastnily. Zřetelná tak byla nepřítomnost Fordu, Mazdy, Volva i třeba Aston Martin, Lamborghini nebo Rolls-Royce.
Již v té době se hovořilo o tom, že autosalony čeká v brzké době konec. Například zpravodaj Auto.cz David Bureš tehdy psal o poloprázdných výstavních halách či malém zájmu samotných návštěvníků o předváděné automobily.
O rok později pak v souvislosti s frankfurtskou přehlídkou (vždy ob rok se střídá s pařížskou) psala agentura Reuters, že výstava si získává nechtěnou pozornost, a to kvůli tomu, kolik velkých značek zůstává mimo. Pověsti přehlídek, jako je ta frankfurtská nebo pařížská, nepomáhá ani upadající počet návštěvníků (například pařížský autosalon v roce 2016 zaznamenal pokles o 14 procent oproti předchozímu ročníku).
Ve Frankfurtu tak před rokem absentovala Tesla, Nissan, Pegueot, Fiat, Volvo, Jeep či Mitsubishi.
Výzvou jsou pro tradiční automobilové přehlídky také technologické změny. V době, kdy se z hlavního bojiště další automobilové evoluce stávají technologie jako internet věcí či autonomní řízení, míří vystavovatelé stále častěji i na akce, jako je veletrh spotřební elektroniky CES v Las Vegas nebo Mobile World Congress v Barceloně, všímala si loni zahraniční média.