
Prodej letecké společnosti Alitalia
List to uvedl s odvoláním na tři informované zdroje. Pondělí je konečným termínem pro předložení závazných nabídek na Alitalii. Podle dřívějších zpráv o aerolinky projevilo zájem deset uchazečů.
Zájem německých aerolinek se soustředí na části spojené s létáním, tedy například na letadla, piloty a další posádku a takzvané sloty, což jsou časy pro vzlety a přistání na letištích. O pozemní operace Lufthansa podle listu zájem nemá.
Lufthansa ve svém plánu podle italského listu počítá se zrušením 6000 pracovních míst, což je zhruba polovina pracovní síly, a omezením tras na krátké a střední vzdálenosti, na kterých se italská firma potýká se silnou konkurencí nízkonákladových aerolinek.
Německý přepravce má ve svém portfoliu rovněž aerolinky Brussels Airlines, Swiss, Austrian a Eurowings.
Další možní zájemci o italskou společnost
Mezi dalšími zájemci o Alitalii by mohly být investiční fond Cerberus a nízkonákladové aerolinky easyJet. Zájem o Alitalii měl také irský Ryanair, ten už ale oznámil, že závaznou nabídku nepředloží.
Vláda minulý týden rozhodla, že prodlouží Alitalii splatnost překlenovacího úvěru z listopadu letošního roku až do září 2018 a poskytne firmě také dalších 300 milionů eur k již poskytnutým 600 milionům. Vláda rovněž prodloužila lhůtu pro uzavření prodeje z 5. listopadu na 30. dubna. Hodnota Alitalie se pohybuje kolem 800 milionů eur, uvedla agentura APA.
Italská vláda se snaží odvrátit rozdělení firmy a její prodej po částech. Úkolem pro nového vlastníka bude zajištění její stability. Správce aerolinek Alitalia Luigi Gubitosi se domnívá, že díky svým vlastnostem a tradici je Alitalia nejzajímavější leteckou společností, která je na trhu.
„Určitě tam bude nutná nějaká restrukturalizace v podobě velkého snižování nákladů. Ať už v rámci obsluhy letadel z nějaké klasické posádky, tak i v rámci infrastruktury,“ uvedl hlavní ekonom společnosti Chytrý Honza František Bostl.