Švejdar, který dosud působil jako ředitel pardubické krajské policie, je ve funkci od začátku prosince, když nahradil Tomáše Tuhého, jenž se stal velvyslancem na Slovensku. „Nepřišel jsem dělat personální revoluci. Policie je ve stavu, kdy se nemá za co stydět, personální revoluce nehrozí,“ řekl poslancům.
Policie podle Švejdara zkoušela v drogové oblasti prevenci, ale někteří lidé jsou nepoučitelní. „Proto je třeba represe. Musíme dostat lidi ven, je to o počtu lidí, dopraváků,“ uvedl. Zvýšit by se měl i počet lidí, kteří se věnují drogové problematice v pohraničí.
Tuhý mluvil o potřebě pěti tisíců nových aut
Jako další priorita se podle Švejdara objevila potřeba obnovy vozového parku. „Jsme ve stavu, že téměř sedmdesát procent vozidel by bylo potřeba obměnit. Ta vozidla nejsou ve stavu, že by byla nebezpečná nebo se v nich nedalo jezdit, ale měla by být obměněna,“ uvedl.
Před dvěma dny proto policie začala shánět vozidla SUV za 400 milionů. Na potřebu obnovy vozového parku policie upozorňoval i Švejdarův předchůdce Tuhý. Loni v dubnu řekl, že policie potřebuje obměnit minimálně polovinu z desetitisíce aut.
Obměny v poslední době doznal třeba vozový park speciálních aut, které policisté používají ke stíhání silničních pirátů. Policie nakupovala také terénní vozy nebo limuzíny pro chráněné osoby.
V posledních letech policii dodávala své vozy hlavně domácí Škoda Auto (v současnosti jsou ve službách sboru zastoupeny modely Fabia, Octavia, Superb a Yeti) a také konkurenční Hyundai. Limuzíny pro převoz chráněných osob nebo ústavních činitelů zase dodala automobilka BMW.
Švejdar po dotazech opozice, které se vázaly k trestnímu stíhání premiéra Andreje Babiše (ANO) v případu Čapího hnízda, odmítl možnost ovlivňování kauz: „Nikdy za mnou nikdo s takovým požadavkem nepřišel.“ V trestním řízení podle něj existuje řada pojistek, například dozor státního zástupce či osobnosti policistů. „Jsou to rozumní lidé, kteří u nás pracují, nejsou to lidé, kteří by se dali nějak zmanipulovat,“ uvedl.