Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo stavbu jedenadvacetikilometrového úseku dálnice D11 mezi Trutnovem a Královcem na státní hranici s Polskem. Stavba za 11,7 miliardy korun bez DPH s dvaceti osmi mosty, dvěma tunely a třemi mimoúrovňovými křižovatkami je největší dálniční stavbou v historii ŘSD. Do provozu by měla jít v roce 2028.
Začala stavba úseku D11 k hranici s Polskem
Původně měly práce začít loni v prosinci. Desetiměsíční zdržení způsobily spory o vítězství v tendru na stavební firmu. Termín dokončení se kvůli tomu posunul z roku 2027 na rok 2028.
Zásadní zlom v přípravě stavby nastal před týdnem, kdy antimonopolní úřad potvrdil vyloučení polské společnosti Budimex z tendru a potvrdil výběr sdružení v čele se společností MI Roads. Po nabytí právní moci rozhodnutí ŘSD a sdružení MI Roads v úterý podepsaly smlouvu.
Úsek D11 z Trutnova na hranici naváže na polskou rychlostní silnici S3 otevřenou k českým hranicím loni v září a v celé délce až k Baltskému moři letos v létě.
ŘSD připravuje i stavbu úseku D11 z Jaroměře do Trutnova. V pondělí podnik na projekt získal nepravomocné stavební povolení. Se zahájením stavby se počítá v roce 2025 a s uvedením do provozu o tři roky později. Pak bude celá D11 hotová.
Dálnici D11 z Prahy do Hradce Králové a na hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978, první devatenáctikilometrový úsek z Prahy do Bříství byl otevřen o šest let později. Zatím je z plánovaných 154 hotových 113 kilometrů. Od prosince 2021 dálnice končí na severním okraji Jaroměře.