Silničáři začali bourat most na městském okruhu v Chrudimi, nový má být hotový v létě

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v úterý začalo bourat most na městském okruhu v Chrudimi. Nejpozději do 4. srpna vybuduje a zprovozní nový, původní již byl ve špatném technickém stavu. Náklady dosáhnou 18 milionů korun, řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Kvůli pracím je provoz na obchvatu přerušený. V Pardubicích zároveň začala oprava čtyřpruhu na silnici I/37. Jde o hlavní tah z krajského města do Hradce Králové.

„Most je z roku 1971. Už byl těsně před koncem své technické životnosti, i když nebyl v havarijním stavu, to bychom na něm omezili nosnost a průjezdnost. Byl ve velmi špatném stavu, proto jde kompletně dolů,“ vysvětlil Rýdl.

Dosavadní železobetonovou konstrukci nahradí nová. „Již máme vyrobeno jedenáct ocelových plnostěnných nosníků, přes něž bude spřažena železobetonová deska. Most má délku přemostění 19,5 metru,“ uvedl mostní specialista Radek Soukup. Mostovka bude rozšířena o chodníkové části po obou stranách.

Kvůli stavebním pracím je provoz na městském okruhu přerušený, doprava je vedena objízdnými trasami. Most se pro motoristy uzavřel již od 18. března kvůli odstranění inženýrských sítí a vybudování provizorní lávky pro pěší. Cyklostezka pod mostem bude po dobu stavby rovněž uzavřená.

Chrudim po dobu oprav nabídla cestujícím v městské dopravě cestování zdarma. Město využije rekonstrukce mostu k vlastním stavebním úpravám. Nový chodník povede do blízké zahrádkářské kolonie Na Bělidle, další včetně osvětlení k nemocnici, vznikne rovněž nové parkoviště u sídliště U Stadionu a autobusové zálivy.

Oprava silnice v Pardubicích

V Pardubicích stavební firma zároveň v úterý začala opravovat úsek silnice I/37 mezi mimoúrovňovými křižovatkami Palackého a Ohrazenice. Práce a s nimi spojená dopravní omezení na místě potrvají 45 dní, upozornil mluvčí ŘSD Rýdl.

„Je průjezdná přesně polovina kapacity komunikace. Dopravním značením je zavřený v každém směru jeden pruh. Takto to bude s obměnami dopravních režimů trvat 45 dní. Je to nejkratší možná doba,“ sdělil Rýdl.

Rychleji se podle něj oprava provést nedá, pokud silničáři chtějí zčásti zachovat provoz na frekventované silnici, která směřuje do sousedního krajského města. „Je třeba počítat s tím, že se tady mohou objevit dopravní zdržení, komplikace. Poprosím všechny řidiče o trpělivost,“ dodal Rýdl. Oprava komunikace již byla nutná, ukázal diagnostický průzkum. Asfalt je starý 16 let.

„Po odfrézování vozovky ještě musíme provést sanaci poruch, které na ní jsou. Celé to musíme za 45 dní stihnout, což bude velmi náročné, z naší strany budou nasazené veškeré kapacity. Pohyb dělníků tady bude enormní, počítáme i s prací na dvě směny, abychom termín byli schopní stihnout a omezili provoz co nejméně,“ nastínil za stavební sdružení M-Silnice a Eurovia Lukáš Horčík.