Vedení Ostravy se pustilo do reorganizace hromadné dopravy. Cílem je mimo jiné omezit vjezd autobusů s naftovými motory do centra. V úterý začal zčásti fungovat nový přestupní terminál Hranečník. Zatím tam jezdí pouze tramvaje, příští rok tam budou končit meziměstské autobusy z Karvinska a lidé budou přestupovat na tramvaje nebo trolejbusy. Další terminál město dokončuje na sídlišti Dubina.
Reorganizace dopravy v Ostravě omezí autobusy na naftu
První tramvaj vyrazila z nového terminálu na Hranečníku nedaleko ostravské huti ArcelorMittal Ostrava rok od začátku stavby, která bude pokračovat ještě do února příštího roku. I když je to stále staveniště, lidé už nemusí přestupovat na náhradní autobusy. Část staré trati nahradila nová. „Na svých trasách jsou zpátky tramvajové linky číslo 4 a 12,“ uvedl mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht. Tramvaj číslo 14 budou i nadále nahrazovat autobusy kvůli rekonstrukci Nádražní ulice v centru.
Lidé budou přestupovat na tramvaje nebo trolejbusy
Po dokončení terminálu, jehož výstavba bude stát téměř 160 milionů, to bude významný dopravní uzel. Mnohé meziměstské autobusy z oblasti Karvinska, které jezdily až na autobusové nádraží v centru Ostravy, budou končit tam. „Ve finálním stavu tam budou zastavovat i trolejbusy, které budou jezdit do středu města, na náměstí Republiky a sídliště Fifejdy,“ doplnil Albrecht.
Třetí terminál zahájil zkušební provoz
Další podobný terminál vzniká na druhém konci města - na sídlišti Dubina, kde budou zase přestupovat na tramvaje lidé, kteří do Ostravy dojíždějí z Novojičínska a okolí. „Naším cílem je omezit osobní autobusovou dopravu a převést ji na elektrickou,“ uvedl náměstek primátora Ostravy Ivo Hařovský z ČSSD.
Práce na přestupním uzlu na Dubině, který bude stát kolem deseti milionů, by měly skončit letos v listopadu. V případě obou terminálů probíhají jednání o tom, které spoje budou končit na okraji města a které budou zajíždět do centra. A třetí dopravní terminál za 70 milionů město dokončuje v části Hulváky. Ten už je ve zkušebním provozu. Všechna nová přestupní místa mají lidem přinést pohodlnější cestování, byť s dalším přestupem.
- Hranečník - náklady 156 milionů, termín dokončení únor 2016
- Dubina - náklady 10 milionů, termín dokončení listopad 2015
- Hulváky - náklady 70 milionů, v červenci začal zkušební provoz