Praha – Veřejná investice za 65 milionů korun už přes půl roku neslouží, čemu by měla. S velkou slávou se v únoru na levém břehu Vltavy otevíralo molo pro patnáct velkých lodí. Ty ale u něj nekotví, protože tam chybí elektřina. Přitom výstavbu přípojky slíbil magistrát zařídit už v prosinci 2008.
Novému vltavskému molu stále chybí elektřina
Ředitelství vodních cest s velkou slávou otevřelo letos v únoru v Praze mezi Čechovým a Štefánikovým mostem téměř půl kilometru dlouhé molo, které mělo výrazně ulevit přeplněnému pravému břehu Vltavy. Lodě ale u něj doteď kotvit nemohou – hlavní město sem totiž nebylo schopné přivést potřebnou elektřinu. A tak si z něj udělali nový domov alespoň racci.
Ředitel Ředitelství vodních cest ČR Miroslav Šefera říká, že domluva s městem byla taková, že ve stejném termínu, ve kterém byly poskytnuty investice, měla být zřízena elektropřípojka. To bylo na konci roku 2008. Úředníci jsou ale v klidu, elektřinu zatím nechali přivést provizorními přípojkami. Ty ale sotva stačí na provoz servisního tankeru – jediné lodě, která teď u mola kotví.
Mluvčí Technické správy komunikací Tomáš Mrázek sdělil, že správa komunikací zatím nemá povolení k výstavbě. K tomu je totiž zapotřebí takzvané dopravně-inženýrské rozhodnutí, které vydává dopravní odbor magistrátu. Jenže žádost o něj přišla na magistrát až letos na začátku léta. Molo, kvůli kterému se dvakrát odstřeloval břeh Vltavy, přitom už mohlo klidně tuto sezonu vydělávat.
Mluvčí magistrátu Jiří Wolf informoval, že magistrát dal přednost jiným opravám pražských komunikací. Letošní sezona sice nevyšla, tu příští už by lodě měly snad nové molo začít používat. O tom ale musí rozhodnout magistrát. Žádost o povolení by měl znovu mít na stole příští úterý. Vybudování elektropřípojky bude stát další tři miliony korun.