Most nad dálnicí D6 v noci zanikl. Úplná uzavírka skončila, zúžení trvá

2 minuty
V noci pracovníci zbourali most nad dálnicí D6
Zdroj: ČT24

S velkým zpožděním skončila uzavírka dálnice D6 na křižovatce u Lokte. Místo do devíti dopoledne trvala téměř do půl druhé odpoledne. Po zprovoznění zůstává dálnice na místě, kde dříve stál nadjezd, zúžená, v každém směru se jezdí pouze jedním pruhem.

Most, kterým bylo možné dostat se přes dálnici D6 z Nového Sedla do Lokte, byl zvláštní tím, že byl mnohem starší než dálnice pod ním. Postaven byl v roce 1972 nad přeložkou původní silnice I/6, a když ta se přestavěla na dálnici, zůstal v původní podobě. Po 52 letech ale musel pryč. „Jde kompletně dolů z důvodu špatného technického stavu,“ ozřejmil stavbyvedoucí demolice Christián Kajaba. Ředitel Krajské správy a údržby silnic Karlovarského kraje Jiří Šlachta připomněl, že kvůli stavu mostu pod něj v minulosti musely být instalovány ochranné sítě.

K Lokti přijelo čtrnáct bagrů. Samotné bourání mostu s využitím hydraulického kladiva a hydraulických nůžek bylo docela rychlé. Před tím ale bylo třeba dálnici pokrýt směsí štěrku a písku, aby ji padající trosky nepoškodily, a po likvidaci staré konstrukce následoval zdlouhavý úklid.

Kvůli bourání mostu se dálnice D6 uzavřela v sobotu večer. Pro řidiče to byla menší komplikace než při demolicích mnoha nadjezdů na jiných dálnicích, které si obvykle vyžádají dlouhé objížďky. Most byl součástí loketské dálniční křižovatky, takže stačilo sjet a po okružní křižovatce se dostat na nájezd zpět na D6. Řidiči ale museli tuto komplikaci podstupovat déle, než bylo naplánováno. Dálnice se měla otevřít v devět hodin dopoledne, to se nestalo a silničáři poté informovali, že omezení potrvá ještě další tři hodiny. Nakonec ohlásilo ŘSD zprovoznění dálnice až před půl druhou odpoledne.

I po otevření dálnice musí řidiči ještě počítat s uzavřením jednoho jízdního pruhu v každém směru. To potrvá až do konce dubna. Karlovarský krajský radní pro dopravu Jan Bureš (ODS) avizoval, že při stavbě nového mostu bude občas nezbytné jízdní pruhy na dálnici uzavírat.

Po mostě vedla silnice II/209 z Nového Sedla do Lokte, která zůstane uzavřena až do podzimu, kdy by měl být hotový nový most. Nad D6 je navržena trámová předpjatá konstrukce, která se skládá z opěr, jednoho středového pilíře místo nynějších dvou a spřažené mostovky. Stavba zahrnuje šest samostatných stavebních objektů. Životnost nového mostu je projektována na sto let. Práce ovšem zkomplikují geologické podmínky v lokalitě. Podloží je kvůli historické těžbě uhlí nestabilní.

„Budeme u toho mít geologický dozor. Bude kontrolovat, jestli geologie sedí s tím, co jsme předpokládali. Následně budeme navrhovat úpravy, nebo pojedeme podle standardního projektu,“ nastínil stavbyvedoucí.

Výměna mostu nad dálnicí je investice Karlovarského kraje, jehož Krajská správa a údržba silnic za ni zaplatí 8,25 milionu korun. Zbylých téměř 47 milionů korun by měl kraj získat od Evropské unie.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

„Láska pro všechny.“ Centrem Brna prošel duhový průvod

Poklidným tempem s duhovými vlajkami, deštníky i transparenty prošel centrem jihomoravské metropole průvod Brno Pride Parade, který zakončuje festival Brno Pride Week. Ten se zaměřuje na lidi nejrůznějších sexuálních a genderových identit. Pořadatelé se k akci vrátili po roce, předtím se čtrnáct let nekonala. Odpůrci komunity ji v minulosti opakovaně narušovali.
před 10 hhodinami

V Opatovicích nad Labem postaví skladovací halu, navzdory odporu části obce

Přes letitý odpor části obyvatel začne v Opatovicích nad Labem na Pardubicku stavba skladovací haly, proti níž se v referendu vyslovila většina hlasujících. Podle developerské firmy místní obyvatelé najdou díky hale práci a Opatovice z ní budou mít prospěch na dani z nemovitostí.
před 21 hhodinami

Kvůli odklonu od uhlí může teplo zdražit milionům Čechů

Tuzemské teplárny postupně opouštějí uhlí a nahrazují ho ekologičtějšími zdroji, především plynem. Do roku 2030 má přechod na čistší technologie stát až dvě stě miliard korun. Část pokryjí evropské dotace. Zbytek se ale promítne do cen tepla. Vyšší účty tak mohou čekat miliony lidí.
včera v 06:00

Vlaky na koridoru mezi jihem Čech a Prahou nejezdily několik hodin

Kvůli poškození trakčního vedení nejezdily v pátek několik hodin vlaky na železničním koridoru mezi Českými Budějovicemi a Prahou. Porucha se týkala úseku Veselí nad Lužnicí – České Budějovice, v němž cestující vozily náhradní autobusy. Provoz byl po osmé hodině večerní obnoven, uvedly České dráhy.
20. 6. 2025Aktualizováno20. 6. 2025

Násilí ze strany blízkých čelí téměř třetina seniorů, ukázal průzkum

Krajský soud v Ostravě začal projednávat případ vraždy nemocné seniorky. Obžalovaná je sociální asistentka, která podle spisu úmyslně zanedbávala své povinnosti, kvůli čemuž její známá zemřela. Násilí od blízkých osob čelí skoro třicet procent starších lidí, ukázal nový sociologický průzkum Masarykovy univerzity. Ten se zaměřil také na situaci v pobytových službách.
20. 6. 2025

V Praze vznikne nová čtvrť. Panují spory o to, kdo na ní víc „vydělá“

Na zanedbaném a nepříliš vábném území kolem Florence a Masarykova nádraží má v metropoli vzniknout nová moderní čtvrť postavená společností Penta. Praha ve čtvrtek schválila dvě změny územního plánu, které byly pro výstavbu nutné. Podle organizace Arnika mělo město za tuto „úlitbu“ vyjednat například větší počet dostupných bytů, podle náměstka primátora Petra Hlaváčka (STAN) ale metropole získala od developera mnohem víc, než předpokládala. Otázkou zůstává, co se stane s autobusovým nádražím.
20. 6. 2025

Zmrazení platů soudců porušilo evropské právo, rozhodl soud

Okresní soud v Ostravě rozhodl o jedné z prvních žalob proti letošnímu zmrazení soudcovských platů. Podle verdiktu vláda opatřením porušila evropské primární právo, uvedl v pátek Český rozhlas Radiožurnál. Ministryně spravedlnosti Eva Decroix (ODS) chce navrhnout, aby se soudcům platy zpětně zvýšily.
20. 6. 2025Aktualizováno20. 6. 2025

Cestující v Praze vozí nová tramvaj

Nová tramvaj Škoda 52T poprvé vyjela s cestujícími do zkušebního provozu. Jezdit bude na lince 12, řekl náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti). Pražský dopravní podnik (DPP) podepsal smlouvu na dodávku až dvou set tramvají za 16,6 miliardy korun koncem roku 2023. Letos by jich podle Hřiba mělo dorazit dvacet. Cena jedné je téměř 90 milionů korun. Nový typ tramvaje se v metropoli objevuje po delší době. Některé nákupy byly v minulosti kritizovány.
20. 6. 2025
Načítání...