Bystřice nad Pernštejnem - Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje je pro některé jihomoravské obce noční můrou. Několik obcí na Vysočině by do něj ale naopak rádo naskočilo, alespoň vlakovým napojením. Bystřicko je totiž okrajovou částí Vysočiny a platí tam pravidla pro vlakové spojení tohoto kraje, spádovou oblastí je ale Brno, a tak by Bystřice a okolní obce nejradši připojily k Jižní Moravě.
Bystřice nad Pernštejnem chce k IDS Jihomoravského kraje
Přesně před pěti lety se Bystřice nad Pernštejnem ocitla po přeběhnutí Nedvědice a okolních obcí do Jihomoravského kraje na samotném okraji Vysočiny. Bystřičané mají k dispozici pouze spoje tohto kraje, jenže většina z nich dojíždí do práce právě do spádové oblasti Brna a tak se často ocitají bez spojení.
„V naší oblasti došlo k postupnému snižování počtu vlakových spojů a ty vlakohodiny nám moc chybí. Odtržením Nedvědice a okolí a jejím připojením k Jihomoravskému kraji jsme to pocítili třeba na středních školách. Dříve k nám právě z Nedvědice jezdili žáci a teď z ní míří na Tišnovsko,“ vysvětluje místostarosta Bystřice nad Pernštejnem Vojta.
Vyjednávání ale nebude jednoduché. Jihomoravský kraj s rozšířením svého Integrovaného dopravního systému problém nemá, ale čeká, že se s Vysočina nějak vyrovná.
Před nedávnem jsme uzavřeli nějakou smlouvu s Českými drahami, kde jsme deklarovali nějaké výkony. Mohly bychom mít problém s jejich překročením. České dráhy pak nemusí mít technické prostředky, jak spoje z Bystřicka zabezpečit," vysvětlil radní Jihomoravského kraje Jaroslav Pospíšil. Posílení spojů však rozhodně nevyloučil, upozornil však na to, že i změny jízdních řádů ve prospěch spojů na Bystřicko, budou možné nejdříve v prosinci, tedy až za necelý rok.