Pohlavní orgány a jejich vnímání ve společnosti si za téma své aktuální výstavy zvolil umělec David Černý. Na lidskou sexualitu a erotiku nahlíží se sobě vlastní hravostí a ironií. Do pražské DSC Gallery umístil objekty a obrazy z posledních dvou let.
V umělecké sexuální výchově nahradil David Černý včeličky torpédem
David Černý opakovaně testuje hranice výtvarného umění i společenské limity. Na výstavě Poslední práce se od růžového tanku nebo vztyčeného prostředníčku namířeného na Pražský hrad posouvá k dalšímu tématu, které působí provokativně. Podle výtvarníka je ale ze života.
„Všichni to máme mezi nohama, a přitom se tváříme, že se to pořád musí zakrývat, ale ty tvary se objevují i v designu. Třeba haubna od Ferrari zakázaná není,“ odkazuje k jednomu z děl. Plastika složená ze zbraní má zase připomínat americkou vlajku. Černý ji záměrně umístil poblíž ochlupené ponorky. „Torpédo je penetrační nástroj, zbraně jsou maskulinní symbol, symbol moci,“ vysvětluje.
Vytvořil jak pohyblivé realistické napodobeniny, tak neurčité objekty, inspiraci hledal i v díle malíře Gustava Couberta, v minulosti zakazovaném. Na výstavě také visí zmenšenina jeho zatím posledního díla ve veřejném prostoru – pohyblivého desetitunového brouka připíchnutého špendlíkem nedaleko pražské magistrály.
Pohlavím inspirované práce Davida Černého vystavuje DSC Gallery do 6. října. Hned u vchodu nápisem upozorňuje návštěvníky na sexuálně explicitní podtext a upozorňuje, aby zvážili, zda si výstavu prohlédnou i s dětmi.