Evropský parlament se v úterý vyslovil pro přísnější pravidla emisních kontrol automobilů a pro odškodnění podvedených majitelů aut.
Europarlament odhlasoval výzvu k finančnímu odškodnění motoristů za emisní aféru
Zpráva z vyšetřování emisního skandálu automobilky Volkswagen (VW), kterou europoslanci schválili na svém plenárním zasedání ve Štrasburku, je rovněž kritická vůči Evropské komisi a členským zemím za jejich liknavý přístup, neboť řadu let věděly o velkých rozdílech v měření emisí oxidů dusíku v laboratorních a skutečných podmínkách na silnicích.
Mezi klíčová doporučení, pro které europoslanci hlasovali, je mimo jiné to, aby EU velmi rychle přijala potřebná nařízení o emisních kontrolách ve skutečných podmínkách a aby tvorba emisních nařízení v rámci efektivnější přípravy připadla pod pravomoc jediného eurokomisaře.
Součástí seznamu doporučení je i výzva, aby se majitelé aut dočkali od výrobců finančních odškodnění a aby Evropská komise navrhla pravidla pro společný unijní systém odškodňování, což by posílilo ochranu spotřebitelů.
Prodej aut v Německu prudce vzrostl
Prodej nových osobních automobilů na německém trhu v březnu vzrostl o 11 procent. Bylo to nejrychlejší tempo růstu registrací nových aut za téměř rok, přispěly k němu ale dva prodejní dny navíc. Plyne to z úterních údajů německého sdružení automobilového průmyslu VDA.
Za celé první čtvrtletí prodej aut na největším evropském trhu stoupl v meziročním srovnání o šest až sedm procent na zhruba 845 tisíc automobilů, sdělil agentuře Reuters informovaný zdroj z odvětví. Celkově mělo čtvrtletí o tři prodejní dny více než o rok dříve.
Loni prodej automobilů v Německu vzrostl o pět procent na 3,35 milionu. Dosáhl tak zatím nejvyšší úrovně v tomto desetiletí.