Praha poznává, jak velký problém pro ni bude znamenat rekonstrukce Barrandovského mostu. Na nejvytíženějším mostě v Česku začaly tento týden opravy vozovky, a to se projevilo na dopravní situaci. Doprava zde kolabuje na několika hlavních tazích. Oprava je zatím naplánovaná do 17. června, během následujících dvou let je navíc v plánu oprava mostu jako takového.
Opravy na Barrandovském mostě komplikují život řidičům. Trvat by měly až do poloviny června
Opravy vozovky na sjezdu z Barrandovského mostu podle správců pražských silnic nešly urychlit a udělat v době největšího koronavirového útlumu dopravy. Omezení tak čeká řidiče až do 17. června. Asfalt se frézuje na sjezdu do Modřanské ulice, což na paralýzu dopravy stačí.
Opravy jsou v rámci rekonstrukce křizovatky na Modřanské ulici právě pod Barrandovským mostem. Po dobu oprav bude křižovatka průjezdná, ale s omezeními.
Práce zahrnují změnu polohy středového ostrůvku, vybudování nového připojovacího pruhu z rampy Barrandovského mostu na Modřanskou ve směru do centra, doplnění chodníku včetně bezbariérových úprav, přeložky uličních vpustí, stožárů veřejného osvětlení a světelného signalizačního zařízení.
Situace může být zároveň do jisté míry ukazatelem toho, co přijde v následujících letech. To se totiž bude opravovat samotný most. Práce na pilířích mají začít příští rok, na vozovkách pak v roce 2022 a dopady na dopravní provoz na nejvytíženějším českém mostu budou značné.
„Víme, že to je problém, ale bez opravy to nejde a nějak se to udělat musí,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (nestr. za Praha sobě). Počítá se, že během rekonstrukce zůstane v provozu minimálně šest pruhů.