Silničáři začali mapovat dálniční nadjezdy, u kterých je nejasný vlastník. Ve většině případů jsou také ve špatném stavu. Spory o vlastnictví se zatím řešit nedaří. Nehlásí se k nim ani stát, ani kraje, ani města. V jednom případě padla žaloba, na dalším mostě zase úřady omezily pohyb.
Mapují se dálniční nadjezdy, o které se nikdo nestará. Bez jasného vlastníka jich je nejméně deset
Nadjezdy nad dálnicí D2 mezi Velkými Bílovicemi a Podivínem, nad stejnou dálnicí u Velkých Němčic nebo nadjezd nad D6 u Stružné chátrají a jejich vlastnictví je nejasné. Podle Ředitelství silnic a dálnic je takových mostů v Česku hned deset.
„Víme o nich, že třeba desítky let neprobíhala žádná údržba, žádná renovace a tím asi ani žádná kontrola,“ říká mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Právě kvůli technickému stavu se u nadjezdu mezi Velkými Bílovicemi a Podivínem brzy objeví dopravní značky, které zakáží vjezd pro větší auta. Pro pěší a cyklisty most otevřený zůstane.
Vlastnictví tohoto nadjezdu úřady řeší od léta. Ten břeclavský rozhodl, ať ho ŘSD opraví. S tím ale silničáři nesouhlasí a odvolali se. „Řeší se poslední právní otázky. S velkou mírou pravděpodobnosti směřuje řešení celkového osudu nadjezdu v Podivíně k soudnímu určení jeho vlastnictví,“ uvádí vedoucí odboru správních činností Městského úřadu Břeclav Petr Morc.
Nadjezd skončil i žalobou
Nadjezd u obce Stružná blízko Karlových Varů skončil dokonce už i u soudu. „Žalobu na určení vlastnického práva týkající se pozemku, přes který je veden most, podal Státní pozemkový úřad na konci roku 2021,“ popisuje mluvčí úřadu Petra Kazdová.
„Naším cílem není v uvozovkách přeprat jeden úřad, naším cílem je zajistit nadjezd nad dálnicí,“ deklaruje Rýdl. Mosty ale dál chátrají a potenciálně ohrožují i řidiče.