Oprava dálničního mostu Šmejkalka, který i po modernizaci sousedních částí D1 zůstal ve starém, by měla začít ve druhé polovině roku 2022. Oznámil to generální ředitel Ředitelství silnic a dálnice Radek Mátl, jehož organizace vypsala tendr na zhotovitele. Kvůli rekonstrukci mostu bude na dálnici významně omezená doprava, již dříve Mátl avizoval, že to potrvá dvě až tři stavební sezony.
Oprava mostu Šmejkalka, na který se nedostalo při modernizaci D1, začne roku 2022. ŘSD vypsalo tendr
Ředitelství silnic a dálnic sice na počátku října oficiálně dokončilo modernizaci dálnice D1 mezi středočeskými Mirošovicemi – kde končí již v minulosti přestavěný šestipruh z Prahy – a Kývalkou na Brněnsku. Most Šmejkalka zde zůstal jako památník někdejšího „tankodromu“ a platí na něm rychlostní omezení kvůli havarijnímu stavu. Nyní šéf ŘSD Radek Mátl oznámil, že začal tendr na zhotovitele a oprava opomenutého mostu začne ve druhé polovině příštího roku.
Předpokládaná hodnota zakázky je 1,4 miliardy korun. „Stavba má vydané pravomocné stavební povolení a je soutěžena v režimu Design & Build,“ doplnil Mátl. Silničáři budou od zhotovitele chtít, aby nejenom zajistil samotnou stavbu, ale také ji vyprojektoval. ŘSD dodá stavební povolení a pozemky potřebné pro stavbu. Nové pozemky bude potřeba zabrat mimo jiné proto, že se v době opravy mostu Šmejkalka bude jezdit po provizoriu v jeho sousedství.
Výstavba železobetonového mostu Šmejkalka začala již v roce 1939 a byla dokončena po druhé světové válce. Dopravě začal sloužit v 70. letech, kdy byla postupně dálnice D1 uváděna do provozu. ŘSD chce, aby stavbaři zachovali oblouk spodní stavby, kdežto ostatní části spodní stavby a nosná konstrukce mostu budou nové.
Kromě opravy mostu, na který se nedostalo při velké modernizaci, chce ŘSD v příštím roce začít ještě jednu významnou úpravu dálnice D1. Začít by mělo její rozšíření na šest pruhů od Kývalky, kde končí čerstvě opravený úsek, po Holubice, kde se odpojuje silnice I/50, která vede na Uherskohradišťsko a na Slovensko.