TÉMA

Národní pedagogický institut České republiky

Dvě třetiny učitelů se nezabývají moderními dějinami. Žáci by se jim chtěli věnovat více

Výuka moderních dějin v českých školách je podle většiny žáků základních a středních škol nedostatečná a chtěli by na ni mít více času. Asi sedmdesát procent dětí uvedlo, že jim dějepis pomáhá porozumět dění ve světě. O nejnovější historii a soudobých problémech ale nepředávají vědomosti dvě třetiny učitelů dějepisu. V testu z moderních dějin uspěla necelá polovina studentů prvního ročníku středních škol, řekl ústřední školní inspektor České školní inspekce (ČŠI) Tomáš Zatloukal.
5. 10. 2023Aktualizováno5. 10. 2023|

Nové vzdělávací programy se opozdí

Učit se podle nových vzdělávacích programů začnou děti minimálně o rok později, než bylo původně v plánu. Posun připustil ministr školství. První školy měly začít s výukou, ve které mají mít žáci společný omezený základ a pak víc prostoru na další obsah podle své volby, už příští rok. Čas navíc má umožnit přípravu metodické podpory pro učitele, včetně nových učebnic.
23. 9. 2023|

I po covidu se žáci učí z domu. „Budou pracovat v mezinárodních firmách, ať si zvykají,“ vysvětluje ředitel

Částečná distanční výuka, kterou ministerstvo školství (MŠMT) cvičně provozuje na vybraných školách, se podle oslovených ředitelů osvědčila. Resort proto plánuje pilotní projekt prodloužit o další dva roky. Podle informací České televize chce většina zapojených škol s kombinovanou výukou pokračovat. MŠMT ve spolupráci s Národním pedagogickým institutem ČR (NPI) spustilo projekt v únoru 2021. Aktuálně se na něm podílí 67 základních, středních i základních uměleckých škol. Původně měl skončit letos v srpnu.
9. 6. 2023|