Autobusy na Teplicku mají problém. Spousta řidičů je nemocná, náhradníci region neznají

Události ČT: Teplicko řeší problém s chybějícími autobusovými spoji (zdroj: ČT24)

Změna autobusového dopravce na Teplicku, která proběhla k prvnímu prosinci, začíná způsobovat problémy. Krajský úřad v Ústí nad Labem v poslední době přijímá řadu stížností od cestujících. Těm vadí, že spoje mívají dlouhá zpoždění, některé autobusy nejezdí vůbec. Společnost ČSAD Slaný (dceřiná společnost ICOM transport), která dopravu zajišťuje, uvedla, že kvůli vysoké nemocnosti je nedostatek řidičů. Povolala tak řidiče z jiných regionů, ti ale Teplicko neznají a často bloudí.

Například děti z Řehlovic musely v tomto týdnu hned několikrát vyrazit do školy v Žalanech pěšky. Některé měly štěstí a dostaly se do aut některých rodičů, kteří žáky do školy odvezli. „Nabrala jsem do auta co nejvíce dětí a odváželi jsme je hromadně do školy,“ popsala situaci obyvatelka Řehlovic Kateřina Vandyaylo. 

Situace se navíc každým dnem opakuje, například v sobotu nevyjelo na Teplicku až kolem padesáti spojů. Lidé mají problém dostat se do školy, do práce či k lékaři.

Dopravce tvrdí, že za to může vysoká nemocnost mezi řidiči. „Máme velký počet řidičů, kteří jsou nemocní nebo v karanténě,“ uvedla předsedkyně představenstva ICOM Transport Kateřina Kratochvílová.

Jednou z dočasných posil mezi řidiči autobusů z koncernu ICOM Transport je i Peter Putiška. Na výpomoc ho firma povolala ze Slaného. Pokud jde o znalost regionu, má mezery. „Když něco nevím, tak se podívám do mapy,“ uvedl Putiška.  

Situaci podle dopravce způsobila i zhruba dvacítka řidičů, kteří už měli podepsanou smlouvu, ale pak do práce nenastoupili. Společnost se nyní snaží do svých řad nalákat i další řidiče, nabízí jim náborový příspěvek až třicet tisíc korun. 

Arriva skončila v listopadu

Ještě do konce listopadu vozila cestující na Teplicku autobusová společnost Arriva, nové výběrové řízení ale nevyhrála. „Do výběrového řízení, v němž jsme bohužel neuspěli, jsme počítali s takovými vozy, které objednatel v zadávacích podmínkách požadoval, což dle mého názoru nový dopravce nesplnil,“ komentoval situaci generální ředitel Arriva Transport Daniel Adamka.  

Tvrzení firmy Arriva ale Ústecký kraj odmítá. „Podle našich informací to není pravda, prověřovali jsme to. ČSAD Slaný uspělo, ale o desetihaléře nebo haléře před těmi dalšími, takže to nebylo, že by cenu nějak zásadně podstřelil,“ řekl vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu v Ústí nad Labem Jindřich Franěk.  

ČSAD Slaný slibuje, že na začátku příštího roku přijme čtrnáct nových řidičů. Až poté by se doprava na Teplicku mohla začít stabilizovat.