Mezi Výtoní a Podolskou vodárnou v Praze bude výluka. Tramvaje nahradí lodě a kola

Z důvodu opravy tramvajové trati v Praze u Vyšehradského tunelu a na navazujících úsecích bude od soboty 7. srpna do pátku 27. srpna v obou směrech přerušen provoz tramvají v úseku Výtoň – Podolská vodárna. Uzavřen pro tramvaje a auta bude i tunel Vyšehradskou skálou, pro pěší a cyklisty zůstane přístupný. Pro cestu kolem tunelu bude možné využít lodě a sdílená kola.  

Železniční most na Výtoni
Zdroj: ČTK Autor: Martina Houdek

Výlukou bude přerušeno tramvajové spojení mezi Prahou 2 a 4. Náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) řekl, že město jednalo o možnosti zřídit kolem skály pontonový most. „Bohužel neexistuje možnost, jak udělat pontonový most do zatáčky,“ řekl. Přímé náhradní spojení proto stejně jako v minulosti zajistí lodě.

Lodní linka X21 bude jezdit denně od 6:00 do 22:00, loď pro 160 lidí bude ve špičkách jezdit každých deset minut a mimo špičky každou čtvrthodinu. Zastávky budou umístěny u přístavních mol na náplavce Rašínova nábřeží a na přístavní hrázi za areálem jachtingového klubu v Podolí. Přístupy na mola nejsou vhodné pro vozíčkáře ani cestující s kočárky. K přejezdu tunelem mezi Výtoní a Podolím bude také možné zdarma využít sdílená kola společnosti Rekola.

Dvě tramvajové linky budou zrušeny úplně

Ve směru z Modřan bude spojení do Podolí zajišťovat pouze posílená tramvajová linka 21. Z centra budou kvůli výluce upraveny trasy tramvají číslo 2, 3, 17, 18, 32 a noční 92. Linky 4 a 24 budou zrušeny.

Výluka mezi Výtoní a Podolskou vodárnou 424.50 KB

Přes den bude posílena autobusová linka 134 mezi zastávkami Podolská vodárna a Pražského povstání, posíleny budou i autobusy na Smíchovské nádraží a na Budějovickou. V nočním provozu bude tramvaj 92 rozdělena na dvě části, ve směru z centra bude končit na Otakarově a ve směru z Modřan na zastávce Podolská vodárna. Mezi Podolskou vodárnou a Pražského povstání bude jezdit náhradní autobus X92.

Technický ředitel DPP Jan Šurovský doplnil, že lodě budou pro zajištění náhradní dopravy kolem Vyšehradské skály využity počtvrté. Poprvé se tak podle něj stalo v roce 1975, poté o sedm let později a následně v roce 2008. V budoucnu by podle něj měl nutnost obdobných oprav omezit plánovaný nový most mezi Dvorci a Zlíchovem, který zajistí nové tramvajové spojení.