Začíná rekonstrukce křižovatky Rádelský Mlýn, která je důležitá pro spojení Jablonce nad Nisou s většinou republiky. Přípravné práce prozatím dopravu omezily, ráno se tvořily kratší kolony. Před koncem března ale začne úplná uzavírka nájezdů z jablonecké silnice, a tak ji budou muset řidiči směřující například z Jablonce do Prahy objíždět. Jak dlouho to potrvá, není ještě zřejmé, v nejhorším případě by mohla být uzavírka více než dvouletá.
Přestavba frekventované křižovatky začíná, cesta z Jablonce do Prahy bude kvůli ní delší
U Rádelského Mlýna se od čtyřpruhové silnice I/35, která dříve patřila mezi rychlostní silnice a je součástí tahu Praha–Liberec, odděluje frekventovaná silnice I/65 do Jablonce nad Nisou. Křižovatka postavená v 70. letech ale občas působí řidičům problémy. Mimo jiné je problematický sjezd od Liberce, který se úrovňově kříží s nájezdem ve směru do Liberce.
„Je opravdu problematická, jsou tam špatné směrové oblouky, dochází tam k vážným dopravním nehodám a těžkým zraněním. Je nezbytné v krátké době křižovatku přestavět ,“ charakterizoval problém Vladimír Stránský z krajského ředitelství policie.
Začíná proto rekonstrukce za 408 milionů korun, která změní poměry na nájezdových rampách i na hlavní liberecké silnici I/35. Té se také dotklo úvodní omezení – zhruba v tříkilometrovém úseku je v každém směru uzavřen jeden jízdní pruh. Podle policejního mluvčího Vojtěcha Robovského se v pondělní ranní špičce, kterou již uzavírka postihla, „tvořily drobné kolony“ aut, která chtěla do jediného pruhu ve směru na Liberec vjet ve směru od Hodkovic nad Mohelkou.
Rekonstrukce křižovatky potrvá do roku 2022. Stavbaři by chtěli, aby byl přilehlý úsek jablonecké silnice I/65 celou dobu uzavřen. Uzavírka začne koncem měsíce a do středy by měli úředníci Libereckého kraje rozhodnout, zda opravdu bude tak dlouhá.
Kraj i obce by chtěly, aby byla uzavírka co možná nejkratší. Pomoci k tomu má dvousměnný provoz včetně víkendů a svátků. Podle ředitele libereckého závodu Eurovia CZ Miroslava Slatinky ale není při současné situaci na trhu práce jednoduché zajistit pracovníky pro dvousměnný provoz. „Stavba je to velice náročná a složitá a budeme se snažit udělat všechno pro to, abychom ten termín dokončení co nejvíc urychlili,“ řekl Slatinka již dříve.
Úředníci také stanoví objízdné trasy. Prakticky ale není jiná možnost než odklonit dopravu přes Liberec anebo přes Železný Brod. Obě trasy jsou ve srovnání s jízdou přes Rádelský Mlýn asi o 11 kilometrů delší.