Sedm kilometrů D11 do Jaroměře vybuduje firma Porr. Stavět začne na jaře

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zadalo stavbu 7,4 kilometru dlouhého úseku dálnice D11 ze Smiřic do Jaroměře stavební společnosti Porr. V soutěži mezi osmi uchazeči zvítězila s nabídkou zhruba 1,5 miliardy korun. Práce by v ideálním případě mohly začít na jaře se začátkem nové stavební sezony.

„Stavba byla připravená k zahájení už během letošního podzimu, přípravy ale zdržel rozklad hnutí Děti Země,“ řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. Smlouvu se zhotovitelem ředitelství podepsalo minulý týden.

Nový úsek dálnice navazuje na plánovanou novostavbu trasy z Hradce Králové do Smiřic, kterou za 2,6 miliardy postaví společnost Eurovia. U obou úseků dosáhl státní investor díky soutěžím slevy. Proti očekávaným cenám jsou vysoutěžené ceny přibližně o třetinu nižší. 

Oba úseky dálnice D11 patří mezi takzvané prioritní stavby, pro které vláda vyjednala výjimku spočívající ve zrychleném posuzování dopadu projektu na životní prostředí.

D11 se staví už 39 let

Od zahájení stavby „hradecké“ dálnice D11 uplynulo letos v září už 39 let. Z plánovaných 154 kilometrů jich stále chybí 62. Naposledy byl letos v srpnu otevřen zhruba dva a půl kilometru dlouhý úsek, který ŘSD budovalo tři roky a díky kterému se dálnice dostala k Hradci Králové.

Dálnice by od Hradce Králové měla pokračovat dál na Jaroměř a poté k polským hranicím v Královci u Trutnova, kde se má napojit na budovanou polskou silnici S3.

  • říjen 1984: Praha (0. km) – Bříství (18. km)
  • říjen 1985: Bříství (18. km) – Třebestovice (25. km)
  • listopad 1990: Třebestovice (25. km) – Libice nad Cidlinou (42. km)
  • prosinec 2005: Dobšice (50. km) – Chýšť (68. km), v polovičním profilu
  • prosinec 2006: Libice nad Cidlinou (42. km) – Sedlice (84. km), včetně Dobšice – Chýšť v plném profilu
  • prosinec 2008: Sedlice (84. km) – Praskačka (86. km), do r. 2011 v polovičním profilu
  • srpen 2017: Praskačka (86. km) – Hradec Králové (90. km)