Letošní plány dopravního podniku: Nákup nových tramvají i autobusů, ale také opravy a výluky

Pražský dopravní podnik (DPP) bude letos investovat do MHD zhruba 6,6 miliardy korun, což je podobná částka jako v minulých letech. V plánu má kromě výkupu pozemků pro stavbu trasy metra D také opravu některých stanic metra a také obnovu vozového parku: nakoupí jak nové autobusy, tak tramvaje.

„Největší sumy jdou do obnovy vozového parku,“ uvedl investiční ředitel DPP Jan Blecha. Podnik letos a v příštím roce například odebere od Škody Transportation 54 nových tramvají Škoda 15T ForCity.

V rámci autobusové dopravy má podnik vypsány tendry na tři vlny dodávek nových vozů. „Dokončuje se soutěž na první dvě. V budoucnu bych rád, aby se obnova zrychlila, a ze současného průměrného stáří devět let jsme se dostali na ideální úroveň 7,5 roku stáří autobusů,“ dodal náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Kromě nákupu vozů chce podnik investovat do obnovy tramvajových tratí. Rekonstrukce čeká například trať od michelské plynárny na Spořilov. Opravovat se ale mají také vozovny v Hloubětíně a ve Strašnicích.

V příštích letech jsou ale plány ještě ambicioznější: do roku 2020 by se měly prodloužit tramvajové tratě z Modřan k budoucí stanici metra Libuš, z Barrandova do Slivence a z Divoké Šárky až na sídliště Dědina. 

Do roku 2020 mají být prodloužené tramvajové tratě (zdroj: ČT24)

Opravovat se mají stanice Skalka, Dejvická i Českomoravská

V metru již začala rekonstrukce stanice metra B Jinonice, která bude uzavřena do srpna. Souběžně s tím chystá DPP opravu stanic metra A Skalka, Dejvická a Muzeum. „Plán je, že by se měly každý rok rekonstruovat dvě stanice. Samozřejmě bude záležet na okolnostech,“ dodal Blecha.

Opravovat by se měla také stanice Českomoravská. „Řešíme majetkoprávní vztahy. Když to dobře dopadne a developer přistoupí na naše požadavky, tak letos by se mohlo začít pracovat na revitalizaci stanice a jejího okolí,“ uvedl generální ředitel DPP Martin Gillar.

Nové výtahy mají usnadit nástup na Palmovce či Karlově náměstí

V metru také mají přibýt další bezbariérové vstupy: na letošek je plánovaná úprava stanice Palmovka na trase B. Na přelomu let 2017 a 2018 pak začne úprava na Karlově náměstí a Opatově. „V plánu jsou dále stanice Jiřího z Poděbrad a Flora,“ doplnil Blecha.

Kromě toho vyčlenil dopravní podnik peníze na stavbu pohyblivého schodiště ve stanici Nádraží Veleslavín. Stavět se ale začne až příští rok.

DPP chystá také investice do zabezpečovacího zařízení na trase metra B, další peníze pak půjdou do protichemického varovného systému, obnovy kamer, evakuačního rozhlasu nebo protipožární signalizace. V rozpočtu jsou zahrnuté i peníze na přípravy stavby metra D, konkrétně na výkup pozemků, kterých musí dopravní podnik vykoupit ještě 700.

V celkové částce jsou ale i drobné investice jako nákup nových automatů na jízdenky nebo terminály pro platby kartou v tramvaji a rovněž investice do běžné údržby.