Pražský mobiliář by měl získat jednotnou podobu. Městská rada schválila vypsání designové soutěže, která určí, jak mají vypadat lavičky, reklamní plochy či zastávky. Kdo bude mobiliář spravovat, město teprve rozhodne. V úvahu připadá buď další spolupráce s externí firmou, ale i možnost, že bude Praha mobiliář spravovat sama.
Praha dostane jednotné lavičky, váhá, zda je spravovat svépomocí
Podle dokumentu, který schválili pražští radní, by měly z designové soutěže vzejít jedna nebo dvě sady mobiliáře. „Navržené prvky by měly vyhovovat typu a charakteru veřejných prostranství historického jádra města,“ uvádí dokument. Cílem je sjednocení vzhledu mobiliáře.
Institut plánování a rozvoje, který má soutěž zorganizovat, musí v nejbližších měsících připravit analýzu současného stavu. Město také nechá vytvořit katalog vybavení veřejných prostranství, který mimo jiné stanoví, co a kde má v ulicích být a je pro město výhodné a přijatelné.
Otázka je, kdo bude nový mobiliář spravovat. V současnosti má údržbu zastávek MHD či reklamních ploch na starosti společnost JCDecaux. Provozuje 600 zastávek s reklamou a dalších 300 bez reklamy, 1500 metrů reklamního zábradlí a také 20 veřejných toalet. Ročně platí městu deset milionů korun.
Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) ale naznačila, že by francouzská firma mohla o smlouvu přijít. Město by potom mohlo mobiliář spravovat samo nebo ji zadat jiné společnosti. Která cesta je vhodná, má ukázat analýza Institutu plánování a rozvoje.