Praha pravděpodobně zahájí další smírčí řízení kvůli tunelovému komplexu Blanka. Jednání, která mohou dojít až k arbitráži, povede s firmami Pudis, Metroprojekt, Inset a Mott MacDonald CZ. Vyplývá to z neveřejných magistrátních podkladů, které má k dispozici agentura ČTK. Společnosti, které při stavbě zajišťovaly mimo jiné projektové práce, po městě žádají milionové částky nad rámec původních smluv.
Prahu asi čeká další smírčí řízení kvůli Blance, čtyři firmy žádají více peněz
Problematická silniční stavba se po několika odkladech otevřela letos v září. Vyšla na 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard více, než bylo původně plánováno.
V aktuálním sporu čtyři projektové firmy argumentují především tím, že se jim zvýšily náklady s ohledem na průtahy kolem dokončení tunelu Blanka.
Pudis žádá za projektovou činnost navíc 17 milionů, Metroprojekt 9,5 milionu, firma Inset chce za geomonitoring 33 milionů a Mott MacDonald CZ spolu s architektonickou kanceláří Romana Kouckého žádají 7,2 milionu za činnosti kolem Trojského mostu, vyplývá z neveřejných podkladů.
Dvě arbitráže firmy vyhrály, ke třetí se schyluje
Kvůli Blance se v minulosti odehrály už dvě arbitráže, se stavební společností Metrostav o miliardové částky, s firmou IDS o stovky milionů. V obou případech soud firmám vyhověl. A schyluje se k další arbitráži s dodavatelem technologií, firmou ČKD Praha DIZ.
Šestikilometrovým tunelovým komplexem každý den projede v průměru asi šedesát tisíc aut. Doprava se po otevření tunelu zhoršila v Dejvicích a v Břevnově a na příjezdu od Strakonic. Z listopadových údajů vyplývá, že Blankou od jejího otevření projelo více než 4,3 milionu aut. Praha chystá pokračování v trase Povltavské ulice.