Jan Kučera, ředitel Drážní inspekce: „Předpokládáme, že v Praze je obecně agresivnější styl řízení motorových vozidel.“ Každý šestý řidič jel rychleji než měl. „My jsme měřili v Praze zejména na Senovážném náměstí – tam jsme zjistili nejvíce přestupků na rychlosti 10 km/h, kterou někteří řidiči překročili i o 100%,“ potvrdil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.
Rychlost ale kontroluje i Dopravní podnik hlavního města. Jen během letošního roku provedl více než 105 tisíc měření. Závěr byl absolutně odlišný než od Drážní inspekce. Podle zástupce provozu tramvají z Dopravního podniku Pavla Čeňka z této statistiky vychází, že každý více jak dvoustý řidič porušuje pravidla, což je dle jeho slov mírná změna k lepšímu.
Drážní inspektoři mimo kameru přiznávají, že kdykoliv ve spolupráci s Dopravním podnikem kontrolovali alkohol a rychlost, výsledky nebyly příliš objektivní. Zafungovala tichá pošta a řidiči se o kontrole dozvěděli dopředu. Dopravní odborník z ČVUT, Petr Moss, se pokusil situaci vysvětlit dobrým stavem kolejového svršku, který prý svádí k tomu, aby rychlost byla vyšší. Jako příklad uvedl tramvajovou trať na Sokolovské ve Vysočanech.
Zatímco motoristé přicházejí kvůli nepřiměřené rychlosti o body, řidiči tramvají o prémie. Pavel Čeněk ujistil, že v okamžiku, kdy materiál z Drážní inspekce získá Dopravní podnik, ztotožní řidiče. Drážní inspekce hodlá v nezávislé kontrole rychlosti i nadále pokračovat.