Systém původně fungoval tak, že stačilo zavolat na příslušné telefonní číslo a automat zahlásil aktuální stav vodní hladiny a průtoku. Před dvěma lety se ale vyměnila technologie a s ní i telefonní číslo, na které se nevolá, ale posílají se SMS zprávy. „Nikdo nás nekontaktoval a nikdo nám neřekl, že bychom si měli nějaké číslo zajistit,“ zlobí se starosta Staňkova Alexandr Horák.
Starosta Staňkova proto o nové číslo žádal krajský úřad. Úřad ho ale odkázal na ČHMÚ v Plzni. „Z naší strany nedošlo ke zrušení služby, takže pokud je služba jiná, měl někdo kontaktovat nás,“ myslí si Horák. „Pokud vím, tak se na nás starosta ze Staňkova neobrátil,“ uvedl ředitel ČHMÚ v Plzni Zdeněk Roubal. To starosta Švihova Václav Petrus byl úspěšnější – telefonní číslo na limnigraf na řece Úhlavě získal, ale jen díky vlastní iniciativě. Poptával se lidí, kteří podle něj číslo mohli mít.

Reportáž Jana Dvořáka
Plzeňský úřad navíc starosty varuje, aby se nespoléhali jen na jediný údaj z limnigrafu. Ti ale tvrdí, že aktuální stavy z limnigrafů doplňují celou škálu informací potřebných k rychlé reakci na povodňovou situaci.