Na počátku letošního roku Hněv Třineckých míří na ministerstvo dopravy. Úřad objednává expresní vlaky mezi Ostravou a Slovenskem, v příštím roce za ranního Hutníka však už platit nechce. „Snižuje se nám rozpočet pro další rok, máme další omezení, takže musíme i v oblasti objednávky dálkových spojů také šetřit,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.
Nepomohou ani České dráhy, které provozují vlak výhradně na své náklady v úseku Bohumín–Praha. Vést ho dále se jim ale nevyplatí. „Na základě ekonomického hlediska se České dráhy rozhodly pro návrh vedení tohoto rychlíku pouze v úseku Praha–Bohumín,“ potvrdila mluvčí ČD Kateřina Šubová.

Reportáž Alexandry Přečkové
Starostka Třince zatím na ministerstvo napsala otevřený dopis. V srpnu se za státními úředníky také sama chystá. Jízdní řád se totiž ještě může měnit, konečnou podobu bude mít až v září.
Pokud Hutník v úseku Bohumín–Žilina zanikne, pro cestující z Třince to bude nepříjemné. Není totiž objednán ani žádný přípoj z Třince do Bohumína nebo Ostravy, takže bude nutné jet buď s třičtvrtěhodinovým předstihem nebo jet z Bohumína až dalším spojem. V Třinci už přitom o jeden důležitý spoj před nedávnem přišli, když do města přestalo zajíždět Pendolino. Navíc byl v červnu zkrácen další tradiční expres ze Žiliny, který jezdí naopak večer. Ten nyní místo v Praze končí už v Olomouci.