Výzvu za zachování statutu pozemní komunikace R7 jako rychlostní silnice a zvýšení kapacity rychlostní silnice R7 za účelem zvýšení bezpečnosti provozu a zlepšení dopravní obslužnosti podepsali starostové Loun, Postoloprt, Slaného a Žatce a primátoři Chomutova a Mostu. Čtyřpruhová rychlostní silnice Praha–Chomutov je podle nich bezpodmínečně potřebná. „Dostavba 35 kilometrů rychlostní silnice R7 by neměla být nepřekonatelným problém pro Českou republiku,“ domnívá se starosta Loun Radovan Šabata (Unie pro sport a zdraví).
Úsek stávající silnice I/7 mezi Slaným a Postoloprty patří k nejnebezpečnějším v Česku, za posledních deset let zde zahynulo 24 lidí. Situace se přitom stále zhoršuje, protože zesiluje nákladní doprava do průmyslových zón postavených u silnice. Neexistence kapacitní, rychlé a bezpečné spojnice navíc podle starostů přispívá k tomu, že má region druhou nejvyšší nezaměstnanost v republice. Přetíženost silnice a s tím související vážné dopravní nehody potvrzuje i policie.
Starostům se také nelíbí, že podle tzv. nového pojetí dálniční sítě spadne silnice č. 7 do kategorie silnic pro motorová vozidla s nižší povolenou rychlostí. Ministerstvo dopravy rozhodlo, že kategorii rychlostních silnic v dnešním pojetí zruší, část z nich převede na dálnice, zbytek bude stejně jako některé čtyřpruhové silnice první třídy prohlášen z tzv. silnice pro motorová vozidla s maximální rychlostí 110 km/h. Kromě R7 může do této kategorie spadnout například také dnešní R4 Praha–Příbram nebo liberecký úsek R35.
Ministerstvo dopravy ale tvrdí, že peníze na dostavbu silncie nemá. „Ministerstvo dopravy si uvědomuje, že dostavba komunikace R7 je důležitá, avšak chybějící finanční prostředky i připravenost jednotlivých úseků nám neumožní tuto dostavbu v dohledné době realizovat,“ informovala Andrea Volaříková z tiskového oddělení resortu.
