Nový most začal vznikat letos v listopadu, hotov bude v létě 2014. Stavba bude stát přes 300 milionů korun, s přispěním EU ji společně financují Plzeňský kraj a město. „Má osm metrů šířku mezi obrubami a je dlouhý sto dvanáct metrů,“ přiblížil zhotovitel Zdeněk Novák. Most bude nad řekou ve výšce deseti metrů. Bez problémů tak pod ním projde i stoletá voda. Denní kapacita nového mostu v Jateční bude až 25 tisíc aut, což by mělo stačit současným potřebám. „V současné době projíždí tímto úsekem silnice II/231 v obou směrech celkem 21 200 vozidel denně,“ řekl krajský radní pro dopravu Jaroslav Bauer. Jateční ulicí projíždí zejména tranzitní doprava od pražské dálnice k mostecké a karlovarské silnici a naopak.
Zatím ještě zůstane řidičům k dispozici provizorium, jež nahradilo původní Masarykův most, který byl v havarijním stavu a provoz na něm byl zakázán. Cesta přes něj je obzvlášť nepříjemná: poté, co auta vystojí kolonu, musí dodržovat dvacetikilometrovou rychlost. Omezení není bezdůvodné – ve spojích to nepříjemně houpe. Všichni proto nedočkavě čekají na slíbenou náhradu. „Pro nás je dobrý jakýkoliv most, který se nekýve,“ podotkl místostarosta obvodu Plzeň 1 Jiří Uhlík. Provizorium navíc má už samo svá léta a začínají se na něm vyskytovat poruchy. Letos v dubnu pontonovému mostu popraskaly čepy a musel být uzavřen.

Reportáž Davida Havleny
Provizorní most by měl být po dokončení novostavby snesen. Naopak dnes uzavřený historický Masarykův most zůstane stát v sousedství svého moderního nástupce. Po opravě bude k dispozici chodcům a cyklistům.
Na stavbu mostu v Jateční ulici v roce 2014 by měla navázat důkladná rekonstrukce mostu Generála Pattona. Objízdná trasa by totiž měla vést právě přes Jateční, která by však dnes dopravu z Karlovarské nepojala.