Nemám problém udržet kamennou tvář, říká Ventolin. Novinku točil v přírodě i před greenscreenem

Rozhovor s Ventolinem o nové desce (zdroj: ČT24)

Nezaměnitelná osobnost české elektronické hudby a vysokoškolský učitel psychologie Ventolin vydává nové album. Desku Dneska se vyčasilo nahrál během lockdownu u sebe ve studiu. Tam také natočil rozhovor pro Týden v kultuře.

Lockdown mu vzal možnost koncertovat, ale dal mu víc čas na přípravu nové desky, čtyři roky od předchozí nahrávky Vitajte.

„Přemýšlel jsem hodně nad texty. Zároveň pandemie se projevila tím, že jsme na sebe všichni měli víc času, chodili jsme hodně ven, a to mně hodně pomáhalo psychicky i fyzicky. Na desce se to projevilo, je tam hodně témat nějakým způsobem spojených se zážitky z chození do přírody,“ upozorňuje Ventolin.

Výlety asociují skladby s názvy Obzor, Walk, Výmol nebo Mech. Poslední jmenovanou vypustil Ventolin už na začátku prázdnin jako chytlavý letní singl. „Původně jsem měl basovou melodii, říkal jsem si, to je taková basová linka, to by bylo dobré k tomu hrát něco na kytaru, pojmenoval jsem to kytarovka, ale žádná kytara tam nakonec není,“ popisuje vznik Mechu.

„Kolem basové linky jsem pak stavěl celek. Pořád jsem měl před očima obraz, kdy jsme v době lockdownu jeli do Ralska na výlet, byli jsme tam prostě v lese. Akorát tál sníh a zároveň tam byl mech. Tam mě napadl verš ‚žádný spěch, je tu krásný mech‘.“

Víc písničkové a zvukově propracovanější

Své nejnovější album označuje Ventolin za celkově pestřejší oproti jeho předchozím počinům. „Je ještě víc písničkové a tomu odpovídá i to, že je tam zatím asi můj nejpřirozenější hlas. V hudební rovině je určitě pestřejší co do rytmů a žánrů. Nejsou to prostě jen ‚tucky‘. A zvukově je asi nepropracovanější, protože jsem měl čas si zkoumat. Nakoupil jsem si různé pěkné přístroje a s nimi jsem to nahrál. Je tam také víc kytar, baskytar, akustických bicí. A také je tam nejvíc dlouhých textů a až na dvě výjimky jsou všechny česky,“ vyjmenoval.

Některé prvky ale zůstávají stejně, třeba ve druhém singlu, který Ventolin zveřejnil na konci srpna, používá opět svůj oblíbený greenscreen. Ve videu Posun času přes tři minuty zírá do kamery.

„Natáčeli jsme to po hotelích, protože hodně hraju, takže jsem po několik rán zíral upřeně do Skypu a tvůrci toho videoklipu, Prokop Holoubek s Johanou Novotnou, mě natáčeli. Nevím, jestli to je v jednom tahu, nebo jemně postříhané, že to tak vypadá, ale proseděl jsem takhle před počítačem mnoho minut,“ popisuje. Udržet kamennou tvář mu prý nedělalo problém.