Filmová upoutávka týdne: Režisérka dystopického seriálu o služebnicích zavítala do světa bez lidí

Postapokalyptické filmy většinou bývají náročné velkofilmové produkce, občas se ale do žánru zařadí i menší nezávislý snímek. Je to i případ filmu I Think We’re Alone Now (Myslím, že teď jsme sami), který režíruje Reed Moranová, jež je spojená se seriálovým fenoménem Příběh služebnice.

Lidská rasa je zničena. Příčina nezanechala moc viditelných stop. Města vypadají poměrně normálně, až na to, že jsou zhola bez života. Jedna výjimka by tu ale byla, a to Del, který vypadá jako jediný přeživší nespecifikované apokalypsy. Žije ve svém pustém městě spokojený se svou samotou a řádem, který si nastavil. Změní to ale Grace, kterou objeví v havarovaném autě.

Snímek I Think We’re Alone Now se tak primárně opírá o dva herecké výkony. Jednak je to Peter Dinklage jako Del. Přestože herec trpí poruchou růstu zvanou nanismus, kvůli čemuž je vysoký jenom zhruba sto třicet centimetrů, podařilo se mu uspět ve filmu a televizi. Před kamerou se objevuje už od devadesátých let.

Zásadní však bylo jeho angažmá v seriálové adaptaci fantasy knih George R. R. Martina Hra o trůny, která přitáhla hodně pozornosti. Podílel se na všech sedmi dosavadních sériích a oceněn byl i na Zlatých glóbech.

Mezitím získal příležitost i v několika výdělečných velkofilmech. V roce 2014 ztvárnil zápornou postavu ve filmu X-Men: Budoucí minulost, letos se pak objevil v Avengers: Infinity War. Roli měl také v loňském horkém favoritovi na Oscarech Tři billboardy kousek za Ebbingem.

Peter Dinklage
Zdroj: Lucas Jackson/Reuters

Grace pak ve filmu I Think We’re Alone Now ztvárňuje Elle Fanningová. Přestože se ještě začátkem tisíciletí zdálo, že větší slávu získá její starší sestra Dakota Fanningová (například Spielbergova Válka světů), v posledních letech si větší pozornost získává právě Elle Fanningová.

Byly jí pouhé tři roky, když šel do kin její první snímek – drama Jmenuji se Sam se Seanem Pennem. Další role přibývaly. Třeba v roce 2006 to byl Babel Alejandra Gonzáleze Iñárritua, v roce 2008 Podivuhodný případ Benjamina Buttona v režii Davida Finchera, v roce 2011 Super 8 od J. J. Abramse nebo loni Oklamaný Sofie Coppolové. Největší komerční příležitostí pro ni byla role v disneyovce Zloba – Královna černé magie, kde ztvárnila klasickou postavu Šípkové Růženky.

Režie a kamera od spolutvůrkyně Příběhu služebnice

Snímek I Think We’re Alone Now nicméně poutá zájem ještě kvůli jinému jménu, a to režisérce Reed Moranové, která se počítá také mezi kameramanky. Po několika letech práce s kamerou si v roce 2015 vyzkoušela svoji první režii celovečerního filmu Meadowland.

Zásadní však bylo její angažmá u adaptace dystopické sci-fi Příběh služebnice, v níž se z USA stane totalitní stát upírající ženám práva. Moranová režírovala úvodní tři díly první série, která si na Zlatých glóbech vysloužila titul nejlepšího dramatického seriálu. Dílo zapůsobilo na diváky a letos se dočkalo pokračování, které se už muselo oprostit od zápletky knižní předlohy Margaret Atwoodové.