
Loutky z Fimfára na výstavě
Tělo tvoří v originálu latex. Ten ale časem puchří a rozpadne se klidně až na prach. “Do původních forem musím dát dvojsložkovou hmotu, která zatvrdne," vysvětlil postup otec loutek Aurel Klimt. S vystavenými exponáty se sice hýbat nedá, ve vitríně však vydrží několik let a nehrozí jim rozpadnutí.
To se hodí hlavně případným kupcům. Na loutky se veřejnost totiž už nemusí jen dívat, některou z nich si může odnést i domů. Peníze mají pomoct i vzniku připravovaného celovečerního loutkového sci-fi filmu Lajka, na němž se pracuje už šest let. Hotový by měl být až v roce 2017.
Klimt patří k tvůrcům, o kterých se mluví jako o pokračovatelích tradice českého loutkového filmu. Loutky pro Werichovo Fimfárum nesou také čitelný rukopis výtvarníka Martina Velíška. Ten prý měl ze začátku obavy z přetavení klasické knihy na filmové plátno. „On je navíc spíš undergroundový typ, ale nakonec tomu propadl,“ zavzpomínal na spolupráci jeho kolega.