Recenze: Q: WAKE UP!

Magická industriální prostředí bývalých továrních hal inspirují už několik desítek let řady tvůrců. Podobně MeetFactory učarovala Igoru Korpaczewskému, vedouc jej k syntéze různých forem vyjádření, propojením figurativní malby (zde opět přímo na zdi) s dalšími instalacemi.

Korpaczewski však s malbou manipuloval již řadu let (Stella Maris v JNJ galerii v Nerudově ulici či na výstavě Bůh má oči všude v Malé Špálovce) a překračoval hranice klasické malby v celé řadě dalších projektů, používajících světlo, pohyb a zejména zvuk. V této realizaci hraje svoji roli i ironie, používá formy mezi street-artem a klasickou malbou.

Výstavní prostory charakterizuje jmény harmonujícími nejen s vystavenými objekty, ale i s místem samotným (továrna, autodílna, galerie…). Nesporně populární a oblíbený tvůrce-pedagog zde boduje způsobem úměrným vyrovnaně nejen prostředí MeetFactory, ale i zralosti svého tvůrčího potenciálu. Pro znalce Korpaczewského malby je zajímavým zážitkem změna daná obřími formáty. Je to stále tentýž autor, ale síla působení nástěnných maleb je neoddiskutovatelná.

Je dobré se zamyslet i nad místem prezentace - MeetFactory, po nedokončeném holešovickém startu, začala opravdu fungovat dle původního projektu a ideje. Nejenže v patře žijí a pracují rezidenti-umělci z celého světa, v přízemních výstavních a společenských prostorách se začínají vynořovat první výstavy. V tomto případě se výběr vyvedl doslova na míru. Výtvarnému sdělení odpovídá nejen prostředí, ale i prostorové uspořádání, měřítko, barevnost a navíc i jméno autora. Až by si divák přál dílo zde uchovat tak dlouho, jak jen to bude možné. Ale je to asi také tím, že prostory potřebovaly dokončit svůj vzhled, a tak podvědomě Korpaczewského vítáme…. Ale rádi!

Igor Korpaczewski - Q: WAKE UP!: MeetFactory Ke Sklárně 15, Praha 5, od 10.4. do 14.5. 2008,: středa - neděle od 15 do 20 hod.