Vystaveny jsou i kloubové skelety loutek, které jsou před natáčením obaleny dřevem či molitanem. Musí vydržet tisíce pohybů a ohybů. I kostýmy včetně rekvizit musí vypadat opravdově. Všímaví návštěvníci mohou vidět, že ruce loutek jsou většinou čtyřprsté. Uplést z olověného drátku, který se pak zalije latexem, všech pět prstů je totiž obtížné.
„Tři prsty jsou málo, ale čtyři bohatě stačí,“ komentoval to specialista Jiří Kubíček a upozornil, že nejdůležitější jsou hlavy loutek. I ty jsou často vyměňovací, hlavní postavy jich mívají několik a díky tomu se mohou smát, rozčilovat se i jinak měnit výrazy.
Produkční společnost Maur film představuje i technické návrhy, které vzniku loutek předcházely, a prozrazuje zákulisí trikových záběrů s pomocí klíčovacího pozadí. „Důležitá je pozornost tradiční formě loutkové animace, která je pro českou animovanou tvorbu charakteristická. Chceme proto ukázat, kolik práce a zručnosti se za výrobou animovaného filmu skrývá, i to, že v Čechách stále ještě existuje okruh lidí, kteří to ovládají,“ uvedla Eva Riegerová ze společnosti.
Vystaveny jsou i loutky z připravovaného filmu Fimfárum - do třetice všeho dobrého. Konkrétně z nové pohádky O kloboučku s pérkem sojčím aneb Král měl tři syny, kterou právě dokončila režisérka Vlasta Pospíšilová. Další dvě pohádky připravují mladí režiséři Kristina Dufková a David Súkup. Film, který má završit fimfárovskou trilogii.
Výstavu Jak se točí Fimfárum zhlédlo v Roztokách a v Poděbradech na 18 tisíc lidí
Stala se součástí oficiálního programu předsednictví České republiky Evropské unii a zřejmě od jara bude instalována v Bruselu. Organizátoři jednají i o vystavení v Austrálii.