„Každý z výtvarníků označuje za nepovedený obraz z různorodých důvodů, někdy je to jen formální, jindy formátový nebo je příčinou barevnost, apod. Například Petrovi Kvíčalovi se sice obraz povedl koncepčně, ale prostě mu opadal,“ přiblížil výstavu její kurátor Michal Panoch.
Další z výtvarníků Antonín Střížek, popisuje své nevydařené dílo: „Tady je nějakej strašně blbej kontrast mezi barvami. Tohle je o stupeň tmavší než by mělo být. Když se díváme třeba na domy tak mezi jejich tvary je vzduch a ty věci nejsou tak ostrý.“

Reportáž Lucie Klímové
Zatímco Tomáš Císařovský si povzdechl: „Nějak mi to spadlo, obraz se znivelizoval do skoro normálního solidně namalovaného, bez nějakého momentu znepokojení, který jsem od něj očekával.“
Expozice je taky variací na výstavy osmdesátých let Malostranské dvorky, tentokrát šli ale její tvůrci až do sklepa. Malířské hvězdy se tak ocitly se svými díly v podzemí, kde normálně nevystavují.
„Důležitou součástí toho konceptu je hra s institucionálním vymezením, tedy galerie. Navíc se tady vystavuje osobní underground hvězdných umělců, tedy obrazy, které normálně zůstávají zasuté, neukázané,“ upřesnil hlavní myšlenku další kurátor výstavy Milan Mikuláštík.
Výstava v nenápadné galerii, do které se dostanete jen po telefonické domluvě, slaví úspěch. Autoři expozice mají v plánu s projektem pokračovat a do budoucna sbírku nepovedených děl slavných výtvarníků rozšířit.
