Na první pohled jde jen o několik chaoticky posprejovaných fólií. Ale jen do té doby, než se instalace ponoří do lázně rudých světel. Ve Spriggsově díle se samotná barva stává uměleckým dílem. Pro vytvoření červeného oblaku použil David Spriggs technologii, kterou sám vymyslel, sprej nanášel na průhledné fólie. Práce mu trvala skoro měsíc. Výsledkem se stal trojrozměrný červený mrak.
Barvu si autor vybral speciálně pro pražskou Trafačku. Nad galerií totiž od jejího začátku visí hrozba zbourání. „Hlavním cílem bylo nějak vyjádřit tu destrukci, která je s tímto místem neodmyslitelně spojena,“ uvedl Spriggs. „Celý prostor je o sprejování, grafitti a on s tím také pracoval, takže to je taková spojnice mezi historií Trafačky a jeho dílem,“ dodal kurátor galerie Trafačka Jan Kaláb.
Barva má pro Spriggse zásadní význam. Ve své předešlé instalaci se zaměřil například na zelenou, která připomíná klíčovací plátno. Podle něj jde o symbol dnešní doby. „Zelenou v médiích neuvidíte, protože se na ní promítají speciální efekty. A stejné to je i s naším světem, který pořád přeměňujeme, aby byl lepší, než ve skutečnosti je,“ vysvětluje výtvarník.
