Mikrosvět spotřebitele a návrháře. Takový je market plný super designu

Praha - Tradiční výstava a prodej nezávislé mezinárodní designérské tvorby designSUPERMARKET se ode dneška koná v Domě U Minuty na pražském Staroměstském náměstí. Organizátoři chtějí mimo jiné zbořit mýtus o tom, že je design drahý, nepraktický a obyčejné veřejnosti nepřístupný.

Ředitelka Zavadilová: Design je nadužívané slovo (zdroj: ČT24)

Hlavním programovým bodem designSUPERMARKETU je showroom, v němž probíhají jednotlivé prezentace vystavujících tvůrců. Letošní ročník poskládala devadesátka jak tuzemských, tak zahraničních designérů a kromě osobního setkání se zákazníky jsou pro zájemce připraveny také přednášky či workshopy.

„Návštěvník si z toho užije jinou vánoční atmosféru, což je v kontrastu se Staroměstským náměstím, které je v podstatě hned vedle místa konání a které k nakupování vánočních dárků přistupuje úplně jinak,“ míní ředitelka akce Darina Zavadilová.

Zároveň potvrdila, že hlavním cílem události je přiblížit současný design široké veřejnosti. Nejde jen o finální vyleštěný produkt, který je k ničemu, ale o praktickou součást každodenního života, dodává. Slovo „design“ je podle Zavadilové v dnešní době zbytečně nadužívané a schovává se za ním takřka cokoliv. „Proto pabízíme jen tvorbu profidesignérů, jejichž díla však nehodláme devalvovat tím, že je budeme zaměňovat za jiný termín,“ uzavírá.

Více než polovina vystavujících představí na festivalu zcela nové projekty či své prodejní premiéry. Nechybí stálice české designové scény jako Leeda, Hana Zárubová, Odivi, Zorya a další nebo zahraniční hosté - z Tel Avivu dorazí duo módních návrhářů Muslin Brothers a z Nizozemska módní platforma s názvem Fashionclash.

Kromě samotných produktů nabízí supermarket také knihkupectví s publikacemi zaměřenými na architekturu, módu a umění. Každý festivalový večer se budou konat večírky s vybranými českými djs a hudebními projekty.