Otočíme kormidlo, Hyundai už nechce být v Česku agresivní ke svému okolí, říká nový ředitel

21 minut
Byznys ČT24: generální ředitel Hyundai Motor Czech Martin Saitz
Zdroj: ČT24

Reklamní kampaň společnosti Hyundai Motor Czech už nebude – na rozdíl od minulosti – negativní vůči konkurenci, ustat by zároveň měly i spory s novináři či vlastními (ex)dealery. V pořadu Byznys ČT24 to uvedl nový generální ředitel firmy Martin Saitz, který je ve funkci od poloviny dubna. Chceme otočit kormidlo o 180 stupňů, tak nastínil svou strategii.

Provokativní reklamní kampaně (podrobněji ve videu) českého zastoupení Hyundai se v minulých letech opětovně vymezovaly vůči konkurenci. A to natolik, že je regulační orgán označoval jako „dehonestaci konkurenta“ či „nedovolené srovnávání“. 

Firma se dostala také do vážných sporů s vlastními dealery, kterým vadily předložené nové obchodní podmínky spolupráce. Podle dostupných informací jich nejméně 17 od roku 2014 odešlo, z toho devět jich stále vede se společností spor, osm pak uzavřelo dohodu o narovnání.  

obrázek
Zdroj: ČT24

Nový šéf chce nyní nastolit „změnu ve všem“. Podle nové marketingové strategie se tak firma nemá vymezovat vůči konkurenci agresivně, měla by se soustředit na sebe, na svoji individualitu a přednosti. „Filozofie je taková, že respektujeme naši konkurenci,“ řekl Saitz. Dodal, že značka Hyundai se v Česku dostala na místo trojky, a tak by se měla chovat jako lídr trhu. To by mělo být i jejím novým mottem. 

Spory s dealery považuje nový šéf za minulou éru, která se do budoucnosti nesmí opakovat. I jeho překvapil rozsah sporů s dealery (některé jsou ještě u soudu, jiné v předsoudní fázi). Chce se proto pokusit o otevřenou a přímou komunikaci s dealery, včetně snahy o kompromis. Někteří by se navíc mohli vrátit: firma totiž bude potřebovat 20 až 30 nových partnerů. České zastoupení automobilky proto chystá úplně nové obchodní podmínky. 

O novou komunikaci se chce pokusit i ve vztahu k médiím. 

  • Výroba osobních aut v ČR v 1. čtvrtletí meziročně klesla o 3,8 procenta na 363 052 vozů.
  • V největší automobilce Škoda Auto produkce klesla o tři procenta na 231 280 automobilů.
  • Kolínská TPCA zvýšila od ledna do konce března produkci téměř o pět procent na 58 772 vozů.
  • Výroba Hyundai v Nošovicích naopak klesla o 12 procent na 73 tisíc aut.
  • Zdroj: Sdružení automobilového průmyslu, ČTK

Ke klesající výrobě v prvním čtvrtletí řekl, že na nošovickou továrnu dopadá nejistota spojená s brexitem i klesající poptávka po automobilech na velkých trzích typu Německa. To se může projevit také v celé Evropské unii. Navíc se projevuje nedostatek pracovních sil i fakt, že už jsme dosáhli vrcholu ekonomického cyklu.

V Evropě může nastat období, kdy další  prodej aut a tím pádem i výroba v ČR neporoste, dodal ředitel.

V souvislosti s výraznými změnami v současném automobilovém průmyslu (například přísnější emisní normy či chystaná povinnost zavedení nových bezpečnostních prvků) připravuje i Hyundai různé novinky.

„Do 2021 dáme na trh více než 22 nových modelů, které budou splňovat nejpřísnější emisní normy,“ řekl nový šéf. K dotazu na palivo budoucnosti uvedl, že střednědobě, během tří až pěti let, budou převládat hybridní verze a čisté elektromobily. „Dlouhodobě pak věříme, že budoucnost bude patřit palivovým článkům pohonu na vodík,“ dodal s tím, že už za pět let bude výrazně znát, jak se vodík prosazuje. Za deset let se pak ukáže, zda tato strategie byla správná.

  K připravovaným bezpečnostním prvkům řekl, že to zvýší i ceny aut. Nechce však strašit, protože konkurenční tlak bude bránit výraznějšímu růstu. 

Kladem naopak bude větší bezpečnost na silnicích. Za nejdůležitější pak Saitz považuje, že se více zaměří pozornost k tomu, jak se auto řídí.  V tomhle směru očekává stále větší orientaci na autonomní jízdu, která se do několika let stane standardem. „Auta se budou řídit stále více a více sama,“ doplnil. 

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

Europoslanci schválili postupný zákaz dovozu ruského plynu

Evropský parlament (EP) ve středu ve Štrasburku schválil zákaz dovozu ruského plynu do Evropy nejpozději do podzimu roku 2027. Nařízení se týká zkapalněného zemního plynu (LNG), jehož dovoz by měl skončit nejpozději k 1. lednu 2027, i dovozu potrubního plynu, kdy je nejzazší termín za určitých podmínek 1. listopadu téhož roku.
12:42Aktualizovánopřed 7 hhodinami

Spotřeba uhlí bude letos rekordní, předpovídá agentura IEA

Spotřeba uhlí bude letos opět rekordní, proti loňsku se zvýší o půl procenta a dosáhne 8,85 miliardy tun. Částečně je to způsobeno politikou vlády amerického prezidenta Donalda Trumpa. Ve svém výhledu o vývoji poptávky po tomto palivu to píše Mezinárodní agentura pro energii (IEA). Spalování uhlí je přitom jedním z největších zdrojů skleníkových plynů, které významně přispívají ke změně klimatu.
před 10 hhodinami

Přesunutí poplatků za zelené zdroje je dle Davida správné. Na dluh, míní Hladík

„Nepochybuji o tom, že to je krok správným směrem, ale nebude to stačit,“ reagoval europoslanec Ivan David (SPD) na krok vlády, která počítá s tím, že bude ze státního rozpočtu hradit poplatky za obnovitelné zdroje energie. Vyjít by to mělo na sedmnáct miliard korun, což bude každoročně na dluh budoucích generací, varoval exministr životního prostředí a poslanec Petr Hladík (KDU-ČSL). Vyzval k pomoci energeticky náročným odvětvím. Převedení poplatků na stát je podle prezidenta Svazu průmyslu a dopravy Jana Rafaje „extrémně důležitý krok“ pro energeticky náročný průmysl, po němž svaz volal mnoho let. Pozvání do Událostí, komentářů přijala také ředitelka Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT Vladimíra Dvořáková. Moderoval Daniel Takáč.
před 13 hhodinami

EK zmírnila plán na zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory

Evropská komise (EK) zmírnila plán na zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory v Evropské unii od roku 2035. Nový návrh požaduje, aby se emise oxidu uhličitého (CO2) u nových aut snížily o devadesát procent proti úrovni z roku 2021, tedy nikoli o sto procent, jak bylo původně plánováno.
včeraAktualizovánovčera v 21:36

Cenový tlak na potraviny polevuje, ve stavebnictví však sílí

Čeští spotřebitelé stále čelí rychlému růstu cen hovězího, vajec nebo drůbeže, méně si naopak připlatí za brambory, ovoce a zeleninu. Potraviny obecně nezdražují podle Českého statistického úřadu tak rychle jako dříve. Podle hlavního ekonoma Moneta Money Bank Petra Gapka by tak jejich ceny mohly být stabilnější. Tlak na ceny naopak nepolevuje ve stavebnictví, které se potýká s vysokými náklady na materiál a energie. Sektoru se také nedostává kvalifikované pracovní síly, jako jsou zedníci, tesaři nebo stavbyvedoucí. Rostou i nároky na pracovníky, kteří potřebují znát nové technologie.
včera v 21:17

Platby za obnovitelné zdroje se zcela přesunou na stát

Stát v příštím roce převezme veškeré financování podporovaných zdrojů energie (POZE). Státní rozpočet to nově zatíží dalšími zhruba sedmnácti miliardami korun, celkově tak stát za poplatky dá více než 41 miliard korun. Schválila to vláda ANO, SPD a Motoristů, která tím chce snížit regulované ceny elektřiny. Domácnostem by toto opatření mělo regulovanou část energií oproti letošku snížit o více než patnáct procent, firmám ještě výrazněji. Dosud bylo financování POZE rozděleno mezi stát a odběratele.
včeraAktualizovánovčera v 18:15

Volkswagen po 24 letech uzavřel svou továrnu v Drážďanech

Továrna německé automobilky Volkswagen v Drážďanech ukončila po 24 letech provoz. Stroje se v takzvané Skleněné manufaktuře zastavily, jakmile vyrobily poslední vůz – červený Volkswagen ID.3. Automobil, na který se podepsali všichni zaměstnanci, se stane muzejním exponátem. Samotná drážďanská továrna se za padesát milionů eur (1,2 miliardy korun) změní v centrum inovací. Německá média upozornila, že to je poprvé v 88leté historii, kdy Volkswagen uzavřel některou ze svých továren v Německu.
včera v 15:03

Vojtěch chce zefektivnit systém zdravotnictví. I nesystémovým krokem

Na ministerstvo zdravotnictví se po čtyřech letech vrací Adam Vojtěch (za ANO). Staronový ministr se hodlá vypořádat s rostoucími výdaji na zdravotní péči zefektivněním systému, nikoli masivním navyšováním zdrojů. Významnou roli dle Vojtěcha sehrají zdravotní pojišťovny, zaměřit se chce také na podporu prevence, primární péče a digitalizaci. Naopak zvýšení odvodů na zdravotní pojištění by mohlo uškodit české ekonomice, řekl v 90′ ČT24 moderované Romanem Fojtou.
včera v 08:26
Načítání...