Otočíme kormidlo, Hyundai už nechce být v Česku agresivní ke svému okolí, říká nový ředitel

Reklamní kampaň společnosti Hyundai Motor Czech už nebude – na rozdíl od minulosti – negativní vůči konkurenci, ustat by zároveň měly i spory s novináři či vlastními (ex)dealery. V pořadu Byznys ČT24 to uvedl nový generální ředitel firmy Martin Saitz, který je ve funkci od poloviny dubna. Chceme otočit kormidlo o 180 stupňů, tak nastínil svou strategii. 

Video 90’ ČT24 - Peníze pro vysoké školy
video

Byznys ČT24: generální ředitel Hyundai Motor Czech Martin Saitz

Provokativní reklamní kampaně (podrobněji ve videu) českého zastoupení Hyundai se v minulých letech opětovně vymezovaly vůči konkurenci. A to natolik, že je regulační orgán označoval jako „dehonestaci konkurenta“ či „nedovolené srovnávání“. 

Firma se dostala také do vážných sporů s vlastními dealery, kterým vadily předložené nové obchodní podmínky spolupráce. Podle dostupných informací jich nejméně 17 od roku 2014 odešlo, z toho devět jich stále vede se společností spor, osm pak uzavřelo dohodu o narovnání.  

Provoz Hyundai Mobis v průmyslové zóně v Nošovicích
Zdroj: ČTK
Autor: Jaroslav Ožana

Nový šéf chce nyní nastolit „změnu ve všem“. Podle nové marketingové strategie se tak firma nemá vymezovat vůči konkurenci agresivně, měla by se soustředit na sebe, na svoji individualitu a přednosti. „Filozofie je taková, že respektujeme naši konkurenci,“ řekl Saitz. Dodal, že značka Hyundai se v Česku dostala na místo trojky, a tak by se měla chovat jako lídr trhu. To by mělo být i jejím novým mottem. 

Spory s dealery považuje nový šéf za minulou éru, která se do budoucnosti nesmí opakovat. I jeho překvapil rozsah sporů s dealery (některé jsou ještě u soudu, jiné v předsoudní fázi). Chce se proto pokusit o otevřenou a přímou komunikaci s dealery, včetně snahy o kompromis. Někteří by se navíc mohli vrátit: firma totiž bude potřebovat 20 až 30 nových partnerů. České zastoupení automobilky proto chystá úplně nové obchodní podmínky. 

O novou komunikaci se chce pokusit i ve vztahu k médiím. 

Ke klesající výrobě v prvním čtvrtletí řekl, že na nošovickou továrnu dopadá nejistota spojená s brexitem i klesající poptávka po automobilech na velkých trzích typu Německa. To se může projevit také v celé Evropské unii. Navíc se projevuje nedostatek pracovních sil i fakt, že už jsme dosáhli vrcholu ekonomického cyklu.

V Evropě může nastat období, kdy další  prodej aut a tím pádem i výroba v ČR neporoste, dodal ředitel.

V souvislosti s výraznými změnami v současném automobilovém průmyslu (například přísnější emisní normy či chystaná povinnost zavedení nových bezpečnostních prvků) připravuje i Hyundai různé novinky.

„Do 2021 dáme na trh více než 22 nových modelů, které budou splňovat nejpřísnější emisní normy,“ řekl nový šéf. K dotazu na palivo budoucnosti uvedl, že střednědobě, během tří až pěti let, budou převládat hybridní verze a čisté elektromobily. „Dlouhodobě pak věříme, že budoucnost bude patřit palivovým článkům pohonu na vodík,“ dodal s tím, že už za pět let bude výrazně znát, jak se vodík prosazuje. Za deset let se pak ukáže, zda tato strategie byla správná.

  K připravovaným bezpečnostním prvkům řekl, že to zvýší i ceny aut. Nechce však strašit, protože konkurenční tlak bude bránit výraznějšímu růstu. 

Kladem naopak bude větší bezpečnost na silnicích. Za nejdůležitější pak Saitz považuje, že se více zaměří pozornost k tomu, jak se auto řídí.  V tomhle směru očekává stále větší orientaci na autonomní jízdu, která se do několika let stane standardem. „Auta se budou řídit stále více a více sama,“ doplnil.