Otočíme kormidlo, Hyundai už nechce být v Česku agresivní ke svému okolí, říká nový ředitel

Byznys ČT24: generální ředitel Hyundai Motor Czech Martin Saitz (zdroj: ČT24)

Reklamní kampaň společnosti Hyundai Motor Czech už nebude – na rozdíl od minulosti – negativní vůči konkurenci, ustat by zároveň měly i spory s novináři či vlastními (ex)dealery. V pořadu Byznys ČT24 to uvedl nový generální ředitel firmy Martin Saitz, který je ve funkci od poloviny dubna. Chceme otočit kormidlo o 180 stupňů, tak nastínil svou strategii.

Provokativní reklamní kampaně (podrobněji ve videu) českého zastoupení Hyundai se v minulých letech opětovně vymezovaly vůči konkurenci. A to natolik, že je regulační orgán označoval jako „dehonestaci konkurenta“ či „nedovolené srovnávání“. 

Firma se dostala také do vážných sporů s vlastními dealery, kterým vadily předložené nové obchodní podmínky spolupráce. Podle dostupných informací jich nejméně 17 od roku 2014 odešlo, z toho devět jich stále vede se společností spor, osm pak uzavřelo dohodu o narovnání.  

obrázek
Zdroj: ČT24

Nový šéf chce nyní nastolit „změnu ve všem“. Podle nové marketingové strategie se tak firma nemá vymezovat vůči konkurenci agresivně, měla by se soustředit na sebe, na svoji individualitu a přednosti. „Filozofie je taková, že respektujeme naši konkurenci,“ řekl Saitz. Dodal, že značka Hyundai se v Česku dostala na místo trojky, a tak by se měla chovat jako lídr trhu. To by mělo být i jejím novým mottem. 

Spory s dealery považuje nový šéf za minulou éru, která se do budoucnosti nesmí opakovat. I jeho překvapil rozsah sporů s dealery (některé jsou ještě u soudu, jiné v předsoudní fázi). Chce se proto pokusit o otevřenou a přímou komunikaci s dealery, včetně snahy o kompromis. Někteří by se navíc mohli vrátit: firma totiž bude potřebovat 20 až 30 nových partnerů. České zastoupení automobilky proto chystá úplně nové obchodní podmínky. 

O novou komunikaci se chce pokusit i ve vztahu k médiím. 

  • Výroba osobních aut v ČR v 1. čtvrtletí meziročně klesla o 3,8 procenta na 363 052 vozů.
  • V největší automobilce Škoda Auto produkce klesla o tři procenta na 231 280 automobilů.
  • Kolínská TPCA zvýšila od ledna do konce března produkci téměř o pět procent na 58 772 vozů.
  • Výroba Hyundai v Nošovicích naopak klesla o 12 procent na 73 tisíc aut.
  • Zdroj: Sdružení automobilového průmyslu, ČTK

Ke klesající výrobě v prvním čtvrtletí řekl, že na nošovickou továrnu dopadá nejistota spojená s brexitem i klesající poptávka po automobilech na velkých trzích typu Německa. To se může projevit také v celé Evropské unii. Navíc se projevuje nedostatek pracovních sil i fakt, že už jsme dosáhli vrcholu ekonomického cyklu.

V Evropě může nastat období, kdy další  prodej aut a tím pádem i výroba v ČR neporoste, dodal ředitel.

V souvislosti s výraznými změnami v současném automobilovém průmyslu (například přísnější emisní normy či chystaná povinnost zavedení nových bezpečnostních prvků) připravuje i Hyundai různé novinky.

„Do 2021 dáme na trh více než 22 nových modelů, které budou splňovat nejpřísnější emisní normy,“ řekl nový šéf. K dotazu na palivo budoucnosti uvedl, že střednědobě, během tří až pěti let, budou převládat hybridní verze a čisté elektromobily. „Dlouhodobě pak věříme, že budoucnost bude patřit palivovým článkům pohonu na vodík,“ dodal s tím, že už za pět let bude výrazně znát, jak se vodík prosazuje. Za deset let se pak ukáže, zda tato strategie byla správná.

  K připravovaným bezpečnostním prvkům řekl, že to zvýší i ceny aut. Nechce však strašit, protože konkurenční tlak bude bránit výraznějšímu růstu. 

Kladem naopak bude větší bezpečnost na silnicích. Za nejdůležitější pak Saitz považuje, že se více zaměří pozornost k tomu, jak se auto řídí.  V tomhle směru očekává stále větší orientaci na autonomní jízdu, která se do několika let stane standardem. „Auta se budou řídit stále více a více sama,“ doplnil.